Huis-aan-huisblad City na Amsterdam ook in Haarlem en Tilburg

City kan uitbreiden door 'nieuwe formule en andere verspreidingsvorm'.

Het huis-aan-huis magazine City breidt na de introductie in Amsterdam twee jaar geleden komende week uit naar Haarlem en Tilburg. Het initiatief van H-A-H Retail en uitgeverij Trusted Media van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer biedt redactionele content en advertenties met aanbiedingen van landelijke en regionale retailers.

Advertentie
advertisement

Andere verspreidingsvorm

De introductie van City in Amsterdam in 2018 was een tegenzet na het verbod op ongerichte verspreiding van folders in de hoofdstad (tenzij er een JA-sticker op de postbus is geplakt). Trusted Media sprong er op in met een weekblad met - toen - de vereiste 10 procent redactie. De gemeente zat daar mee in zijn maag.

Nu kan City verder uitbreiden naar andere gemeenten door een andere verspreidingsvorm en het streven om ieder magazine voor minstens 25 procent uit onafhankelijke journalistieke content te laten bestaan. De bijbehorende aanbiedingenfolder komt in de bus bij de huishoudens met JA-gestickerde brievenbussen. In andere brievenbussen (behalve die met NEE-sticker) wordt City bezorgd. De uitgever laat weten de JA- en NEE-sticker en aantal keer per jaar mee te bezorgen bij het magazine.

Huis-aan-huiskranten onder druk

Volgens Paradijs bestaat de redactie van City uit onafhankelijke journalisten. 'De uitbreiding van City met de steden Haarlem en Tilburg is een nieuwe stap. De nieuwe formule en een andere verspreidingsvorm betekent dat adverteerders met een gedrukt medium iedere week
honderdduizenden gezinnen kunnen bereiken en dat de lezers er een interessant lokaal medium kunnen verwelkomen in een tijd dat huis-aan-huiskranten onder druk staan.'

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie