IAB Nederland en Adformatie lanceren vodcast ‘New Creativity’

IAB Nederland en Adformatie gaan in de videoserie ‘New Creativity’ op zoek naar hoe de werelden van creatie, data en techniek samenkomen.

In de door MediaMonks gemaakte video’s wordt samen met experts uit het vak een deepdive genomen. De vodcast New Creativity is tijdens het Internationale Festival of Creativity in Cannes gelanceerd op The Embassy of Dutch Creativity door IAB Nederland-voorzitter Nathalie Peters en Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop.

In de serie gaan twee professionals met elkaar in gesprek over data, tech en creativiteit. IAB Nederland en Adformatie willen de discussie op gang brengen over creatie anno 2019 en wat dit vergt van opdrachtgevers, bureaus en teams.

Advertentie
advertisement

Het is het startschot van de nieuwe IAB-taskforce New Creativity, die als doel heeft om een aantal werkmodellen voor de sector te definiëren waarin creatie, data en tech samenkomen.

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: “De Embassy is in het leven geroepen om de kenmerken van de Nederlandse creatieve industrie voor het (internationale) voetlicht te brengen, maar vooral ook om mensen samen te brengen. En dat is precies wat wij met de vodcast gaan doen. Creativiteit is een term die je tegenwoordig op veel verschillende manieren kunt interpreteren en die ook andere kaders kent dan voorheen. Door inzicht te geven in deze verschillende uitgangspunten en door via het delen van kennis de black box van creatie, big data, AI en slimme algoritmen te openen, willen we laten zien wat deze technologische ontwikkelingen voor de sector kunnen betekenen en de beeldvorming daaromtrent bijstellen.”

Binnen het format gaan twee vooraanstaande marketing- en reclameprofessionals in gesprek aan de hand van stellingen. Susanne van Nierop: ‘Creatie heeft door tech en data een andere rol gekregen. De balans tussen merkbouwen en precisiemarketing is bijvoorbeeld een hot topic. Een van de stellingen is dat het er veel nieuwe mogelijkheden zijn maar dat het vak ook complexer wordt. We laten klanten, strategen, ceo’s en creatieven aan het woord en het grappige is dat ze hier compleet anders over denken. Dit illustreert waarom het goed is het gesprek open te gooien.’

De serie is geproduceerd door MediaMonks. Iedere aflevering zoemt in op een deel van het creatieve proces.

De 6 afleveringen verschijnen vanaf 20 juni wekelijks op Adformatie.nl:

De Brief – Nathalie Lam (Philips) & Mary Hoogerbrugge (de Positioneerders)
De De-brief– Rens Verweij (Dept) & Reinier Steures (Natwerk)
Data & Insights – Gijs de Bruijn  (Accenture Interactive) & Kees van Dorp (DDB Unlimited)
Concept – Madelon Uljee (Code D’Azur) & Bas Korsten (J. Walter Thompson)
Selling the Idea – Marion Koopman (Greenhouse) & Reinier Steures (Natwerk)
Production - Jelle Kolleman (Made.for.Digital) & Nathalie Lam (Philips)

Samenvatting van Aflevering 1 - De Brief met Nathalie Lam en Mary Hoogerbrugge

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie