Overslaan en naar de inhoud gaan

'Internationale Digital Out of Home markt stijgt binnen vijf jaar naar meer dan 45 miljard'

Stijging door algemene groei digitale bestedingen en meer mogelijkheden om analyses te kunnen uitvoeren.
DOOH

Er is internationaal de komende jaren een sterke groei in de Digital Out of Home (DOOH) markt, van zo'n 36 miljard euro in 2020 naar 46 miljard euro of hoger in 2026. Dat verwachten marketeers die zijn ondervraagd in een Amerikaans onderzoek van SaaS-platformbedrijf Alfi. 

Eind 2020 werd de DOOH-advertentiemarkt geschat op omgerekend ongeveer 36 miljard dollar, maar tegen 2026 stijgt de markt volgens twee derde van de ondervraagden naar 46 miljard euro. Volgens 14 procent van de ondervraagden is de stijging nog veel groter.

De belangrijkste reden voor deze groei is dat er in het algemeen grotere uitgaven aan digitale advertenties zullen zijn. Daarnaast denken de respondenten dat het steeds makkelijker wordt om analyses op DOOH-advertenties te kunnen uitvoeren. Andere redenen voor de verwachte hogere uitgaven zijn de algemene groeiende focus op het evalueren van advertentiecampagnes en een snelle toename van het aantal digitale reclameschermen.

Een kleinere groep respondenten zegt dat de omzetgroei in DOOH-reclame wordt gestuwd door de dalende prijs van LCD- en LED-displaytechnologie, of een daling van advertentie-uitgaven aan printmedia. 

Volgens cijfers van branchevereniging Outreach steeg het aandeel DOOH binnen de totale Nederlandse markt vorig jaar al naar 42 procent. In het eerste kwartaal werd er in Nederlandse markt 9,4 miljoen euro besteed aan DOOH. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in