Premium

Magazine Chantal Janzen niet op omvallen. ‘&C investeert juist verder’

'Fake news dat magazine zou verdwijnen.'

&C

Het printmagazine van Chantal Janzen blijft gewoon bestaan als onderdeel van haar content- en lifestylemerk &C. ‘Sterker nog, we gaan verder investeren in het platform, waaronder print.’ Dat zegt managing director Chantall Olthoff van &C in reactie op berichten in de media – Weekend en Mediacourant – dat na de (print)glossy van Wendy van Dijk ook dat van Chantal Janzen zou verdwijnen. ‘Dit is fake news’, zegt Olthoff.

‘&C staat gelukkig verre van omvallen, integendeel, &C is als 360 content- en lifestyle merk enorm aan het bouwen met een veelzijdig palet aan activiteiten. We staan met een team van bijna 40 mensen op eigen benen.’ Eind 2018 ging het platform zelfstandig verder en werd het losgekoppeld van eigenaar MediaLane. Olthoff spreekt van een gezonde business.

Losse verkoop

De rubriek glossy’s losse verkoop stond bij Aldipress voor geheel 2019 in week 52 op een omzetindex 86 en &C zat daar boven met omzetindex 97, gaat ze verder. 'We staan samen met Linda. en de Happinez in de top drie glossy's van Nederland.' 

Volgens Olthoff was 2019 succesvol met onder meer met in totaal 15 edities, Chantals Pyjama Party event in Ziggo Dome, de tv-formats van Chantal Janzen en brandedcontentcampagnes voor grote merken. En werd &C Store en eind 2019 de webshop gelancerd.

Dit jaar gaat &C verder investeren. ‘Zo komen er gewoon twaalf printedities uit van &C, plus verschillende specials, videoseries, de &C collectie voor de webshop wordt uitgebreid en we zijn bezig het team verder uit te breiden.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie