Wendy van Dijk gooit roer contentplatform om: magazines worden specials, nieuwe salespartij

100% Media & Partner Netwerk gaat alle sales doen.

Wendy van Dijk voert veranderingen door bij haar contentplatform Wendyonline.nl en in print. Ze gaat 'digital first', de reguliere printmagazines (acht per jaar) worden specials en alle sales komt in handen van 100% Media & Partner Netwerk (de partij die ook sales verzorgt voor 100%NL magazine en Helden).

Wendy van Dijk: ‘Wij hebben er voor gekozen om een digital first bedrijf te worden, om zo onze doelgroep nog beter te bereiken. We willen ons meer focussen op onze dagelijkse content, omdat we zien dat de groei op online en social groot is en er dus een enorme behoefte bij ons publiek is om iedere minuut van de dag pakkende verhalen te lezen en goede tips te krijgen.' 

Advertentie
advertisement

Het printmagazine verdwijnt komend voorjaar in huidige vorm en wordt vervangen door specials. Van Dijk zegt daarover: 'Je ziet dat er ook in print in snel tempo veel aan het veranderen is en daarom willen we ons ook daar meer focussen op het bieden van een helpende hand. Daarom gaan we de traditionele nummers vanaf voorjaar 2020 vervangen door Wendy specials, die beter op die behoefte naar hulp en inspiratie inspringen. Met strategische partners zijn we in gesprek om dit alles uit te breiden in de komende jaren.’

Hoeveel specials er uit gaan komen per jaar, is niet duidelijk. 


Wendy blijft zich richten op 'de zoektocht naar geluk en gezond leven'. 

Mediahuis

Drie jaar geleden stapte Telegraaf Media Groep (nu Mediahuis) in als uitgever van Wendy. Die samenwerking is inmiddels beëindigd. Vorige week werd bekend dat directeur Justine Huffmeijer van Wendy Multimedia vertrekt naar producent Tuvalu Media.

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie