Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Radio 538 daalt, Qmusic, NPO Radio 2 en Radio 10 komen dichterbij

Er begint zich een vaste top 4 te vormen onder de radiozenders, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers.
Miniatuurvoorbeeld
© 123RF

Radio 538 ziet het marktaandeel verder dalen in de periode september-oktober 2018, zo blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO/GfK. Hoewel de Talpa-zender nog altijd ruim marktleider is in doelgroep 20-49, kruipen Qmusic en NPO Radio 2 dichterbij. Radio 10 blijft de snelste stappen voorwaarts maken. 

Radio 538 komt uit op een aandeel van 18,2 procent. Dat was 19,1 procent in dezelfde periode vorig jaar (index 95). Qmusic is de nummer 2 met 14,8 (was 14,0, index 106). NPO Radio 2 komt uit op 12,2 (was 12,0, index 102). Radio 10 blijft dus hard stijgen in aandeel: van 6,8 procent naar 10,2 (index 150).

Bij Qmusic blijkt de ochtendshow goed voor een stijging van 11 procent ten opzichte van vorig jaar.

Ook nummer 5 Sky Radio maakt progressie. Dat geldt niet voor die andere Talpa Radio-zender Radio Veronica. 3FM maakt opnieuw een forse daling door. Opvallend is verder dat er meer geluisterd wordt naar overige zenders: 6,6 procent, was 5,2 procent.

10+

In 10+ zit NPO Radio 2 538 op de hielen. Het aandeel van Radio 538 daalt daar van 12,6 naar 11,7 (index 12,6). NPO Radio 2 ziet het aandeel licht stijgen naar 11,2. Radio 10 is nu al de nummer drie met een stijging naar 9,9 procent (was 6,9, index 143). De nummer 4 Qmusic stijgt ook in marktaandeel. 

Alle cijfers staan hier.


Later vandaag een analyse van Evert Bronkhorst (Vizeum)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in