Massarius sluit aan bij online salesplatform buy-media.nl

Het collectief inkooploket voor de Nederlandse media heeft goed eerste jaar achter de rug en groeit naar negen partners.

Buymedia.nl

Buy-media kijkt naar  eigen zeggen terug op een mooi jaar waarop het platform in Nederland is gelanceerd. Inmiddels hebben driehonderd gebruikers zich geregistreerd en zijn vijftig bureaus getraind om het platform te gebruiken. Ook zien ze het gebruik van het platform steeds meer groeien en worden er dagelijks campagnes en briefings aangemaakt.

Advertentie
advertisement

Gezamenlijke vuist

Buy-media werd een jaar geleden opgericht op initiatief van Wouter Hulst vanuit de intentie om een gezamenlijke vuist te kunnen maken tegen met name Amerikaanse spelers als Google en Facebook. Dit door meer standaardisatie en inkoopgemak te bieden voor inkopers.

Bij de lancering waren negen mediabedrijven en tv-zenders aangesloten op het platform, te weten BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Daar haakt Massarius nu bij aan. Massarius is een programmatic-first sales house dat de inventory aanbiedt in opdracht van onder andere Ajax Showtime, Beslist.nl, De Speld en Nederland.

Directeur Bert Jan ten Kate: ‘Nederlandse adverteerders en bureaus creëren steeds meer efficiënte inkoopintegraties met betrouwbare exploitanten. Wij zien Buy-media.nl als dé manier voor adverteerders en middelgrote agencies om in te kopen op kwalitatief Nederlands bereik.’

Nieuwe features

Wat de partners betreft is de groei daarmee nog niet ten einde. Buy-media faciliteert gemak en efficiëntie voor online media inkoop en is van plan door te groeien tot hét inkoopplatform voor zowel directe als programmatic inkoop bij de Nederlandse publishers.

Het platform maakt in Nederland gebruik van de ervaringen en systemen van het Buy-media platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van de premium digitale media via het platform.

Het afgelopen jaar is er hard doorontwikkeld en zijn features geïntroduceerd die het voor inkopers makkelijker maken om programmatic in te kopen, waaronder tools voor het opzetten van een deal ID. Zo is in het platform ook informatie te vinden die de adverteerder nodig heeft voor zijn selecties op basis van data of websites van een publisher.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie