Mede dankzij de Winterspelen dit jaar in Vancouver wist het land met de slogan ‘Canada. Keep Exploring’ de eerste plaats van de Verenigde Staten over te nemen. Dat blijkt uit de Landen Merk Index van het Amerikaanse adviesbureau FutureBrand.
Vorig jaar stonden de Verenigde Staten nog bovenaan, die zich dankzij het Obama-effect van hoop en verandering wisten te verkopen als een land van hoopvolle beloftes. Die glans is er wel van af, meldt FutureBrand. De VS staan dit jaar op plaats vier en moeten Australië en Nieuw-Zeeland boven zich dulden. In de top tien staan verder achtereenvolgens Zwitserland, Japan, Frankrijk, Finland, Groot-Brittannië en Zweden.
Het onderzoek werd in samenwerking met de BBC gehouden onder 3400 bedrijven, reizigers en experts op vijf continenten over het imago van 102 landen. Zimbabwe, Iran en Pakistan zijn als laatsten geëindigd.
De complete lijst wordt op 15 november bekendgemaakt.
Bron: ANP.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu