Overslaan en naar de inhoud gaan

Karwei speelt met interactief magazine in op populariteit van audio

Bouwmarkt lanceert interactief magazine waarin er ook iets te luisteren is
karwei magazine
karwei magazine

Bouwmarkt Karwei heeft een digitaal magazine uitgebracht waarin er ook iets te luisteren valt. In het nieuwe magazine voor het voorjaar en de zomer biedt Karwei 96 pagina’s aan inspiratie en tips voor klussen en inrichten. Bijzonder is de begeleidende audiotour met stemmen van onder anderen Anna Drijver en interieurstylist Theo-Bert Pot.

related partner content for mobile comes here

De QR-codes op iedere bladzijde geven de lezer bovendien makkelijk toegang tot actuele prijs- en productinformatie en Pinterest. Zo verbindt het magazine de offlinewereld van de klant met de onlinewereld van Karwei. Het magazine is zowel gedrukt als digitaal verkrijgbaar en zal elk halfjaar verschijnen.

Podcasttrend

Uit klantonderzoek van Karwei bleek dat de klant nog onvoldoende bekend genoeg was met het assortiment van Karwei en de exclusiviteit van vele producten bij Karwei. Het nieuwe magazine moet deze lacune verhelpen.

Bovendien spreekt de bouwmarkt een nieuwe doelgroep aan door audio toe te voegen. Hiermee speelt Karwei in op de podcasttrend die de afgelopen jaren een grote opmars heeft gemaakt.

Het magazine wordt halfjaarlijks fysiek verspreid naar miljoenen huishoudens in Nederland via folderpakketten en is in alle bouwmarkten verkrijgbaar. Via een cross-mediale campagne worden klanten online geactiveerd om het voorjaarsmagazine te bekijken en te beluisteren.

Direct pinnen op Pinterest

Karwei zegt marktleider op Pinterest te zijn in het bouwmarktdomein en heeft het sociale medium een belangrijke plek in het voorjaarsmagazine gegeven. Met behulp van de speciale QR-codes voor Pinterest kunnen klanten nu direct hun favoriete item of beeld pinnen op hun eigen moodboard.

'Het magazine is voor ons niet alleen een innovatie om klanten voortaan nog meer en breder te inspireren, maar wordt ook gezien als een belangrijk middel om mee te gaan in de huidige trend van online shoppen', zegt Mariëlle Rooswinkel marketing- en communicatiemanager Karwei. 'Zo maken we in de digitale editie gebruik van actuele beschikbaarheden en dynamische prijzen, waardoor de klant nooit voor verrassingen komt te staan.'

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met TBWA\X, New Growth Strategies, Bureau Stoer, Dedato, Giesbers en Publitas.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in