Overslaan en naar de inhoud gaan

Myrthe van der Erve wordt COO Sijthoff Media, Ralph Wisbrun treedt toe tot Advisory Board

Sijthoff Media haalt zwaargewichten binnen voor integratie activiteiten en verdere groei.
Sijthoff
Willem Sijthoff, Myrthe van der Erve en Ralph Wisbrun

Sijthoff Media heeft zich versterkt met Myrthe van der Erve. Zij treedt op 1 september toe tot de directie als COO. Met haar komst wil de uitgever de samenwerking tussen de diverse merken versterken en de integratie van activiteiten versnellen. Sijthoff Media is snel gegroeid en heeft met ruim twintig merken onder één dak een sterke positie in de B2B-markt. Het bedrijf bereikt maandelijks 3,5 miljoen professionals. Dit biedt een kans om als één sterke, verenigde onderneming te opereren.

Myrthe van der Erve was hiervoor onder meer werkzaam voor The Next Web, waar zij in 2018 als COO begon en de laatste 2,5 jaar als ceo werkzaam was, tot eind 2023. Bij Sijthoff Media vormt Van der Erve samen met ceo Willem Sijthoff en Pieter Lieverse (CFO) de directie.

Buy & build

Myrthe van der Erve denkt dat deze ervaring nauw aansluit bij haar werk voor Sijthoff Media en ziet een uitstekende kans om de buy & build-strategie van de uitgever 'verder te operationaliseren'. Van der Erve: 'Mijn tijd bij TNW als COO en CEO heeft me geleerd hoe belangrijk het is om sterke teams te creëren en duidelijke doelen te stellen om een visie te realiseren. TNW is een toonaangevend mediabedrijf dat technologie belicht door middel van events, communities en content.'

Ralph Wisbrun adviseur

Naast de komst van Van der Erve heeft Sijthoff Media ook Ralph Wisbrun aan zich verbonden. Wisbrun was lange tijd de CEO van JWT Amsterdam, later opgegaan in Wunderman Thompson Nederland, en is tegenwoordig strategisch adviseur. Hij treedt toe tot de advisory board van Sijthoff Media, waarin hij samen met Robert Jongstra (voormalig P&G) bijdraagt aan de strategische koers van het bedrijf.

Focus op technologie

Willem Sijthoff is blij met de komst van zowel Wisbrun als Van der Erve. De activiteiten van The Next Web (TNW) en Sijthoff Media kennen veel overeenkomsten, stelt hij.

Sijthoff: 'Vooral de focus op technologie bij TNW is eveneens van groot belang voor de sectoren waarin wij opereren. Ik heb Myrthe leren kennen als een sterke executor en kijk ernaar uit om samen met haar en onze 150 collega's verder te bouwen aan de groei van onze onderneming.' Sijthoff noemt daarnaast de kennis en ervaring van Ralph Wisbrun op het gebied van marketing en advertising 'voor ons van groot belang'.

Sijthoff Media is de uitgever van  onder meer Adformatie, Binnenlands Bestuur,  AG Connect en Business Insider. Het bedrijf is gevestigd in Capital C te Amsterdam.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in