Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC heeft procentueel grootste aanvullende bereik van alle nieuwsmerken

NMO Print & Merken Monitor 2023-IV heeft voor het eerst bereikscijfers voor de digitale editie van dagbladen naast print.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NRC heeft het grootste aanvullende bereik van alle nieuwsmerken, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde NMO Print & Merken Monitor 2023-I. Daarin zijn voor het eerst de bereikscijfers voor de digitale editie van dagbladen opgenomen naast print. Editiebereik gaat om print plus digitale replica.

NRC heeft een aanvullend bereik (toename gemiddeld editiebereik) van 81 procent, gevolgd door het Reformatorisch Dagblad met 61 procent en de Volkskrant met 52 procent. De Telegraaf heeft een aanvullend bereik van 5 procent, maar volgens NMO is de digitale replica nog niet volledig gemeten (Meer cijfers in de laatste alinea).

related partner content for mobile comes here

NRC trekt nieuw en jonger publiek

NRC laat in een persbericht weten dat het aantal abonnees op de digitale krant de afgelopen jaren met 55 procent is gestegen. Het vandaag gepubliceerde bereiksonderzoek van NMO laat die groei nu ook zien in de bereikcijfers, met een additioneel gemiddeld editiebereik van 81 procent. 

Ook laten de bereikcijfers zien dat NRC met haar digitale platformen steeds meer jongere lezers en luisteraars bereikt. Zo is de helft van de podcastluisteraars jonger dan 35 jaar en kenmerkt de NRC-doelgroep zich door een hoge selectiviteit onder hbo+-opgeleide, ambitieuze en welstandige lezers en luisteraars. 

'Onze eigen interne cijfers lieten dat al zien, maar gelukkig kunnen we dit nu ook staven met externe cijfers', zegt commercieel directeur Madelon Fortuin. Ze laat weten dat NRC voor de digitale krant een nieuwe advertentiepropositie heeft ontwikkeld: de Digitale Impact Pagina. 'Dat is een schermvullende advertentie waarmee je de digitale NRC-krantenlezer bereikt. Niet alleen heb je maximale impact, maar ook is de advertentie aanklikbaar waardoor we onze lezers direct in contact kunnen brengen met de adverteerder.'

AD heeft grootste editiebereik

Uit de NMO Print & Merken Monitor 2023-IV blijkt dat AD het grootste is in editiebereik: 927.000 en een additioneel bereik van 16 procent. De Volkskrant staat op een tweede plaats met 737.000 en een aanvullend bereik van 52 procent. De Telegraaf volgt met 710.000 en een aanvullend bereik van 5 procent (nog onder voorbehoud). NRC is vierde met 489.000 en een aanvullend bereik van 81 procent. 

Trouw: 246.000 en 29 procent additioneel bereik, Reformatorisch Dagblad 177.00 en 61 procent additioneel bereik en Nederlands Dagblad 86.000 en 20 procent.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in