Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo bepaal je jouw reclamebudget (met behulp van de campagnecalculator)

Gebruik de Ster Campagnecalculator en zie in een paar klikken wat je campagne kan opleveren.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Zo bepaal je jouw reclamebudget

Denk je erover om een radio- of tv-campagne bij Ster te starten, maar weet je nog niet wat het je kan opleveren? Misschien ben je benieuwd naar de kosten of wil je weten welk bereik jouw campagne kan realiseren. Met onze Ster Campagnecalculator krijg je in een paar klikken duidelijkheid.  Zo ontdek je snel hoe radio en televisie kunnen bijdragen aan de groei van jouw merk. 

Hoeveel kost adverteren?

Een vraag die we vaak horen: wat kost dat eigenlijk? Als richtprijs kun je uitgaan van ongeveer €10.000 voor een radiocampagne en een prijs vanaf €40.000 voor televisiereclame. Voor een online video campagne en online banners kun je rekenen op een richtprijs vanaf €1.000. De exacte kosten hangen af van verschillende factoren, zoals je mediumkeuze, de lengte van je spot en de looptijd van de campagne. Met de Ster Campagnecalculator heb je dit helemaal zelf in de hand: je ziet direct wat jouw budget oplevert aan bereik, en hoe een groter budget bijvoorbeeld invloed heeft op de gemiddelde contactfrequentie.

Waarom een goed reclamebudget belangrijk is

Wat wil je bereiken, wie wil je bereiken en wat is je budget? Wil je vooral werken aan naamsbekendheid of juist de koopintentie vergroten? Richt je je op een brede doelgroep of liever op een specifieke niche? En via welke media wil je dat doen: tv, radio, online, of een combinatie daarvan? Denk ook na over uitzendtijden en kanalen die het beste aansluiten bij jouw doelstellingen en doelgroep. Zodra het doel, de doelgroep en het budget helder zijn, kun je de volgende stap zetten: het samenstellen van de ideale mediamix. Onze Ster Campagnecalculator helpt je om te onderbouwen waarom radio of televisie een waardevolle toevoeging kan zijn aan je middelenmix. De tool geeft je bovendien snel inzicht in de verwachte kosten en het bereik van je radio- of televisiecampagne. Gebruik de Ster Campagnecalculator vooral als startpunt maar weet dat onze accountmanagers ook altijd voor je klaarstaan. Wij denken dagelijks mee met onze klanten, geven advies op maat, en zetten graag onze kennis in om samen met jou de mooiste kansen te ontdekken. 

Waar moet je rekening mee houden bij het bepalen van je mediabudget

Bij het vaststellen van het mediabudget is het belangrijk om rekening te houden met het feit dat de uiteindelijke kosten en het bereik van een radio- of televisiereclame kunnen variëren. Deze verschillen hangen af van meerdere factoren, zoals de doelstellingen van de campagne, de specifieke doelgroep die je wilt bereiken, de lengte van de reclamespot, de gekozen zenders en de inkoopmaand waarin de mediaruimte wordt ingekocht.  

Zo haal je het meeste uit je campagnebudget 

Benieuwd hoe je met de Ster Campagnecalculator het maximale uit je campagnebudget haalt? Ga naar ster.nl/campagnecalculator en kies het mediumtype dat je wilt berekenen: een radiocampagne of een televisiecampagne. Vul daarna eenvoudig de campagneperiode, doelgroep en het beschikbare budget in. De calculator laat direct zien wat het verwachte bereik is binnen jouw gekozen doelgroep. Zo krijg je snel een helder beeld van de potentie en impact van je campagne. Laat vervolgens je e-mailadres achter en ontvang een persoonlijk campagnevoorstel in je mailbox. Daarin staan alle details over het verwachte bereik, de kosten, en de stappen om je campagne te realiseren. Wil jij gaan starten met het maken van reclame? Wij helpen je graag op weg! Met ons stappenplan zet je in vijf simpele stappen een succesvolle campagne op. Download het hier. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in