Overslaan en naar de inhoud gaan

NU.nl heeft grootste bereik onder decision makers

Vergeleken met DMS 2020 zet de groei van digitaal onder beslissers verder door.
DM business media
© 123RF
DM business media
© 123RF

Onder decision makers heeft NU.nl het grootste maandbereik. Vooral onder directeuren/beslissers van bedrijven met 100+ medewerkers en semi-overheid is het bereik van NU.nl groot (rond de 80 procent). Onder mkb'ers iets lager, maar nog altijd ruim boven de 60 procent. 

Daarmee steekt NU.nl ver boven de andere titels uit. Dat blijkt uit de nieuwe mediabereikscijfers van Decision Makers in Nederland die Stichting NOM vanochtend bekendmaakte.

related partner content for mobile comes here

AD, De Telegraaf en de Volkskrant volgen op plaats twee tot en met vier. Ook NuZakelijk doet het goed, zelfs beter dan FD.nl, RTL Z en BNR Nieuwsradio, die alledrie puur op de zakelijke markt gericht zijn. 

Bij de radiozenders (luisterfrequentie) wint Radio 538 het van Qmusic, Sky Radio en NPO Radio 1. 

Vergeleken met DMS 2020 zet de groei van digitaal verder door – de digitale replica’s en apps stijgen in bereik, net als de websites van nieuwsmedia en/of management informatie. De meeste print-edities en de social media platformen zien een stagnatie in gebruik, maar ook hier zijn duidelijke groeiers aan te wijzen. 

De groei van digitale nieuwsmedia is in een stroomversnelling gekomen. Ditzelfde lijkt ook aan de hand te zijn onder decision makers. Een meerderheid van in beide jaren gemeten digitale replica’s en apps groeien in bereik. Ook nagenoeg alle websites laten een stijging in gemiddeld bereik zien, sommige wel met 60 à 70 procent.

Gemiddeld eindigen de printedities die zich op decision makers richten met een index 100, vergeleken met de publicatie van 2020. Omdat de digitale replica’s stijgen, is het maandbereik van het merk behoorlijk stabiel te noemen.

Sociale media: Twitter daalt, Facebook blijft populair

Decision makers keren zich af van Twitter. Volgens NOM is de daling zelfs substantieel. Facebook wordt nog wel even vaak gebruikt als in 2020. Opvallend zijn de stijgingen van YouTube en Instagram. Uit de cijfers blijkt dat Instagram nu zelfs het van oudsher zeer sterke LinkedIn aantikt.

Het onderzoek rond sociale media gebeurt via een vragenlijst. Het gaat dus om geclaimd gedrag.

De infographic staat hier.

DM3212
DM231111
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in