Overslaan en naar de inhoud gaan

SEA in 2021: Welke ontwikkelingen gaan impact maken?

SEA beperkt zich allang niet meer tot alleen zoekwoorden in een zoekmachine.
Partner
Abovo Maxlead

We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media. Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben, zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

SEA in 2021
SEA in 2021
SEA in 2021
SEA in 2021

Welke ontwikkelingen gaan dit jaar impact maken? Onze specialisten zetten de belangrijkste voor je op een rij.

 

Bid-automation van SEA campagnes

Zal ook dit jaar weer een vervolgstap krijgen. In de afgelopen jaren is de effectiviteit van de algoritmes op hoge volumes al zeer succesvol gebleken en het afgelopen jaar zien we steeds vaker dat ook binnen accounts met lage volumes de algoritmes beter tot hun recht komen. Dit betekent dat naast e-commerce partijen ook leadgen / business to business bedrijven kunnen profiteren van de automatisering functionaliteiten van Google en (hoewel in mindere mate nog) Microsoft Ads.

All-in-one campagnes

Door de toegenomen effectiviteit van de algoritmes zien we ook dat de zogenaamde ‘all in one’ campagnes (search/shopping/display/local) ten opzichte van search only steeds beter renderen. Aangenomen dat deze trend zich voortzet, zal door het grote bereik van het Google display- en platformen-netwerk een groter potentieel voor onze klanten beschikbaar worden tegen een gelijk gebleven prijs per acquisitie/sale.

Veranderende oriëntatie

Dit jaar verschuiven we onze oriëntatie nog weer verder naar een vraaggestuurde aanpak. SEA beperkt zich allang niet meer tot alleen zoekwoorden in een zoekmachine. Door de jaren heen is dit gegroeid tot een pull-marketing benadering waarbij search/shopping/marketplaces en feed based marketing als een geheel wordt gezien. Hierbij is het vertrekpunt het product/dienst aanbod van onze klanten en zorgen we dat dit aangeboden wordt op het best renderende platform.

Meer of minder transparantie in de data?

Platformen versus overheden. Google beperkt de inzichten vanuit de Google Ads campagnes en tegelijkertijd is er wetgeving in de maak (Digital Service Act / Digital Market Act) om gebruikers van zoekmachines mogelijkheden te bieden om de aanbevelingen inzichtelijk te maken die voorgesteld worden. Een interessante ontwikkeling, wat grote invloed kan hebben op de inzet van pull-marketing en de bijbehorende algoritmes zoals we die op dit moment kennen en inzetten.

Heb je vragen?

Neem contact met ons op. Onze contactgegevens vind je hier

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Abovo Maxlead

We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media. Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben, zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in