Overslaan en naar de inhoud gaan

Spongebob meest populaire character

Spongebob Squarepants is het meest populaire character in de Nederlandse supermarkten. Dat blijkt uit een onderzoek van IRI Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drie grootste character-producten zijn allemaal gebaseerd op de zeespons Spongebob en zijn vriendjes. De held van Nickelodeon laat hier mee andere characters als Teletubbies, Pokemon en K3 ver achter zich.

Het best verkochte product gebaseerd op een tv-figuur is het pak Spongebob koekjes van Verkade. De nummers twee en drie hebben eveneens een relatie met Spongebob: de minipakjes van Roosvicee in de smaak aardbei en het Spongebob toetje van Mona. Andere populaire producten van de zeespons uit het onderzees dorpje Bikinibroek zijn: Spongebob pasta van Honig, Spongebob tandpasta van Prodent, Spongebob-lollies van Look-o-Look en Roosvicee vruchtendrank met de smaak sinaasappel.

De afgelopen jaren is, volgens IRI Nederland, het aantal producten met een character in de supermarkten verdubbeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in