Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergaderkamer bij Coolblue heet ‘je moeder’, en niet iedereen vindt dat grappig ​​​​​​​

Humor als huisstijl of puberaal gedoe?
Miniatuurvoorbeeld

De communicatie van Coolblue kenmerkt zich door grappenmakerij. PR- en communicatiemedewerkers gaan door het leven als praatjesmakers, oprichter en topman Pieter Zwart noemt zichzelf eindbaas, en als je de pakketjes wegbrengt heb je een baan als bezorgheld.

 

'In Je Moeder!”

Deze leukdoenerij wordt consequent doorgevoerd, of het nu een PR-stunt met Sinterklaas betreft of de blog van Coolblue. De redactiedaarvan selecteert er onder meer ‘De beste voor jou’, gaat op bezoek bij het distributiecentrum (Onze grote schuur) en doet uit de doeken waarom de vergaderkamers bij Coolblue ‘je moeder’ heten: “Waar zitten we zometeen?”- “In Je Moeder!”

 

Knusjes bij mams

Coolblue legt uit: ‘In 2016 hebben we de huiskamer van onze moeders nagebouwd. Lekker knus en vertrouwd. Lekker weer eventjes bij moeders thuiskomen. Zoals je wellicht begrijpt is deze vergaderkamer dé winnaar van de spraakverwarringen. “Joost, ik zit met 3 bouwvakkers in Je Moeder. Waar moet die lamp komen?”’

En wat heeft de naam 'Je Moeder voor een link met Coolblue? 'Nou. bij Coolblue zijn veel collega’s vrienden. En tegen je vrienden kun je best een grapje over ‘Je Moeder’ maken'.

 

Niet leuk

Dat humor persoonlijk is en natuurlijk ook zijn grenzen heeft, wordt ook duidelijk. Waar Coolblue over het algemeen veel likejes scoort met dit soort berichten, klinkt er nu ook kritiek en kunnen de praatjesmakers even aan de bak:
 

Coolblue kreeg ook steun:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in