Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor welk social medium zou jij betalen?

Abrams Research vroeg voor zijn Social Media Survey tijdens de Social Media Week 2009 aan 200 zogenaamde ‘social media leaders’ voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onmisbaar voor deze bloggers, journalisten, ondernemers e.d. is Facebook; 32,2% is bereid hiervoor te betalen. LinkedIn volgt kort hierop met 29,7%, Twitter eindigt de top-3 met 21,8%. Sneu voor MySpace, maar slechts 1,5% zou hier wat dollars voor neerleggen.

Als dezelfde mensen gevraagd wordt welke social media zij andere zakelijke gebruikers zouden aanbevelen om voor te betalen dan wordt de kopgroep geleid door…

...Twitter met 39,6%, gevolgd door LinkedIn met 21,3%. Facebook scoort hier slechts 15,3%, MySpace doet het met 2% iets minder slecht. De volledige resultaten zijn te lezen.

Aardig om te lezen dat de waarde die deze ‘leaders’ hechten aan deze social media verschilt van de waarde die zij deze media voor andere gebruikers toedichten, maar dat is geen verrassing in onderzoeksland. Interessanter zou ik het vinden om te lezen hoe Nederlandse marketeers (dus niet alleen bloggers, journalisten, ondernemers e.d.) hier tegenover staan. Dus, voor welke social media zou jij betalen en welke zou je anderen adviseren om voor te betalen?

Om zelf als eerste antwoord te geven op deze vraag: voor LinkedIn zou ik wel betalen en dit ook aanbevelen. Hoe ik over Twitter denk is bij velen wel bekend en ook Hyves moet naar mijn centen fluiten. Voor MySpace heb ik daarentegen ook wel wat geld over, maar dat komt omdat dit voor muzikanten een onmisbaar medium is geworden

En jij?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in