Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO

Gebruikers moeten snel inzicht krijgen in bereik en profielen.

De Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) en Retriever Media Informatie zijn een samenwerking begonnen om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. 

Retriever-gebruikers moeten met de samenwerking snel inzicht krijgen in het bereik en de profielen van de belangrijkste online mediamerken. De profielen tonen geslacht, leeftijd, sociale klasse en devicegebruik van de bezoekers. Ook wordt per mediamerk het gemiddeld bereik per maand vermeld.

Omdat de twintig meest toonaangevende Nederlandse uitgevers in het NOBO online bereiksonderzoek participeren, zijn de bereiksprofielen van vrijwel alle relevante online mediamerken voor de gebruikers van Retriever beschikbaar.

Advertentie

Harriet Koetsier, managing director van Retriever Media Informatie: ‘Voor succesvolle mediacampagnes heb je kennis nodig van mogelijkheden en bereik. Door de samenwerking met Vinex krijgen mediaplanners, pr-managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van de doelgroep die de site bezoekt.’

Karin Schut, directeur Vinex: ‘De NOBO-data die een schat aan informatie bieden, komen nu voor een veel grotere groep professionals beschikbaar. Retriever.nl zorgt voor een slimme ontsluiting.'

buienradar
2buienradar

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie