#Namespotting Weekly: 'A LIDL less creative'

Namespotting Weekly: Je wekelijkse dosis naamvermaak geselecteerd door De Naamafdeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl doet het steeds beter in Nederland. Het marktaandeel bedraagt inmiddels bijna 10% en daarmee is Lidl de derde supermarktketen na Albert Heijn en Jumbo. In Nederland begonnen als &;hard discounter&; heeft Lidl zich ontwikkeld tot een echte supermarkt. De winkels staan bekend om de goede groente en fruit. Lidl moet het niet hebben van zijn innovaties, maar van zijn inkoopkracht als een van de grootste ketens in Europa.  

A-merken tref je er niet of nauwelijks aan (behalve Haribo). Maar Lidl houdt de A-merken wel goed in de gaten. Dat blijkt wel uit de vele producten en productnamen die duidelijk &;geinspireerd&; zijn op bekende merken. Maar dan natuurlijk wel een stuk lager geprijsd. Schaamteloos of slim? Beter goed gejat dan slecht bedacht? Oordeel zelf...

 

Het antwoord op Snelle Jelle van Wieger Ketellapper. Vlugge Japie was een van de boeven in de televisieseries van Bassie en Adriaan... 

 

Altijd weer die Auto... eh Brommerdrop!

 

Spaans voor Always.

 

Maar babies worden in het Frans aangesproken.

 

Als twee druppels water.

 

Het zusje van Bailey.

 

Ook Oreo ontkomt niet aan zijn Lidl-variant.

 

Heel Holland bakt... eh stampt!

 

Stegeman, Zwagerman. Niemand die het opvalt.

 

Linessa, fijn voor de lijn.

 

Die naam en die emmertjes...

 

Geen kopie, maar een naam van NIXe.

Coco Chanel ruikt bij Lidl Suddenly een stuk goedkoper!

 

Het is niet allemaal slecht of onorigineel. Deze naam bij de Duitse Lidl is leuk gevonden. UPDATE: Dick & Durstig blijkt een product van te zijn is en is niet alleen bij Lidl te koop. 

 

 

 

 

 

 

Advertentie
advertisement
Advertentie