Nieuwe huisstijl en pay-off voor BNR: 'Blijf scherp'

Samen met strateeg Arnout Visscher en bureau D8 zijn de merkwaarden en identiteit van BNR aangescherpt.

Na ruim 10 jaar heeft BNR een nieuwe huisstijl. Door de groei in podcasts en visuele radio, groeide de behoefte om de signatuur van BNR door te vertalen naar een nieuwe merkidentiteit. Marketingmanager Sharine de Rooij: 'Dit afgelopen voorjaar werd duidelijk dat de merkidentiteit en huisstijl tekort schoten. Wat je op je scherm zag bleef achter bij de ontwikkeling en dynamiek van BNR.' De microfoon en het BNR-geel waren het vertrekpunt voor de nieuwe huisstijl.  

Advertentie
advertisement

Samen met strateeg Arnout Visscher is gewerkt aan de definitie van de merkwaarden. De pay-off ‘Blijf Scherp’ is het resultaat van dit traject. In samenwerking met strategisch creatief bureau D8 is de merkidentiteit en positionering verder aangescherpt. Graham Sturt, Creative Director D8: 'Het sprak voor zich dat we het karakteristieke BNR beeldmerk moesten omarmen. De nieuwe stijl laat verder veel ruimte en vrijheid voor expressie, maar zorgt ook een overtuigende en herkenbare signatuur.'

Zo heeft de gele microfoon een facelift gehad. Ook zijn onder andere de typografie en het kleurenpalet aangepast.

De dit jaar aangetrokken hoofdredacteur Marc Adriani zegt blij te zijn met de vernieuwing: 'Onze podcasts hebben nu een eigen smoel, de energie spat er vanaf. Ik kijk uit naar de komende periode waarbij ook de studio's een metamorfose ondergaan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie