ORN verdwijnt en gaat op in Ster

ORN, de reclameverkoper voor de regionale publieke zenders, wordt opgeheven. Ster gaat de verkoop van reclame voor publieke zenders doen.

Credits: Jaap Schuurman/ORN website

ORN, de reclameverkoper voor de regionale publieke zenders, wordt opgeheven. STER gaat per 1 januari de verkoop van reclame voor publieke zenders doen. Dat hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt.

In eerste instantie kunnen organisaties dat alleen als totaalpakket voor radio of tv inkopen; een campagne is dan in één keer zicht- of hoorbaar in alle regio's.

Frank Volmer, algemeen directeur Ster: ‘De toevoeging van regionale zenders aan ons aanbod is heel waardevol en tegelijk heel logisch. Het zorgt voor een mooie, natuurlijke mix met de landelijke zenders en de mogelijkheid om via Ster een nog groter publiek te bereiken.’

Al sinds 2017 is er sprake van een samengaan van ORN en STER, of in ieder geval een verregaande samenwerking. De regionale zenders – verenigd in ROOS - gaven toen al toestemming.

Met het verdwijnen van ORN komt er een einde aan een tijdperk. ORN kwam vaak hoog in het Media Report en was een winstgevende en goed draaiende organisatie onder directeur Clement Postmus. Hij stapte in 2018 op. Momenteel is Frank Eijken statutair directeur.

Eijken: 'ORN heeft altijd een bijzondere positie op de nationale reclamemarkt gehad. Maar door externe marktontwikkelingen is onze positie niet meer toekomstbestendig. ORN heeft in Ster een stabiele partner gevonden om onze verkoopactiviteiten voort te zetten.’

Het is nog niet duidelijk of het team van ORN meegaat naar STER. Later meer daarover. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie