Podcast van de week: My New Life van Lovevery

Airborne kiest onderscheidende audioproducties van adverteerders waar de consument naar wil luisteren. Deze week: My New Life van Lovevery. 

'My New Life' van Lovevery

De thought leader-aanpak komt in de podcastwereld vaak voor: je toont je expertise, al dan niet vanuit je eigen organisatie, en daarmee onderstreep je je autoriteit binnen een bepaald vakgebied. Vooral IT-gerelateerde ondernemingen weten wel raad met deze werkwijze (zie bijvoorbeeld de reviews van Malicious Life of Where The Internet Lives). ‘t Is een bijna klassieke B2B-aanpak, waarbij je hoopt dat potentiële klanten een voorkeur voor jouw merk of bedrijf ontwikkelen. 

Informatiebehoefte

Maar niet alleen mensen die iets met IT doen, hebben een informatiebehoefte. Ook buiten de zakelijke dienstverlening zijn er allerlei doelgroepen die graag willen leren. Neem bijvoorbeeld jonge ouders. Wie kinderen krijgt, moet in korte tijd een enorme hoeveelheid aan keuzes maken en beslissingen nemen. In de eerste instantie vooral gericht op primaire levensbehoeften als eten, drinken en slapen. Maar vervolgens komt al snel de opvoeding aan bod. En dan dient zich de vraag aan van hoe je als ouder ervoor zorgt dat jouw kind zich zo goed mogelijk ontwikkelt. 

Breinverbindingen

Lovevery is een bedrijf dat ‘verantwoord’ speelgoed maakt voor kinderen tussen de 0-4 jaar oud. Dit speelgoed is gericht op de ontwikkeling van het brein. Jessica Rolph, de oprichter van het merk, legt op de site uit dat kinderen in deze levensfase allerlei cruciale verbindingen in het brein aanmaken. Je kunt dat stimuleren door baby’s en peuters het juiste speelgoed te geven - en dit ‘juiste speelgoed’ kun je natuurlijk vinden in de webshop van Lovevery. 

Zindelijkheidstraining

Sinds 2020 brengt het merk de podcast My New Life uit: elke 2 weken verschijnt er een nieuwe aflevering waarin een expert wordt geïnterviewd het opvoeden van kleine kinderen. En daar blijkt veel, heel veel over te vertellen. De reeks gaat van zindelijkheidstraining naar leren praten en alles wat daar tussenzit. Uiteraard komt het onderwerp ‘spelen’ uitvoerig aan bod en wat daarbij belangrijk is - overigens zonder dat er producten aan je worden opgedrongen.

Consistent

De productie is vrij eenvoudig en met de Zoom-interviews laat de geluidskwaliteit af en toe wat te wensen over. Maar de consistentie én de compacte lengte van maximaal ca. 25 minuten valt te prijzen. Los daarvan is het inhoudelijk ook echt interessant, zeker wanneer je als jonge ouder op zoek bent naar de beste aanpak voor je kinderen. Host Jessica Rolph is daarbij ook oprecht geïnteresseerd in hoe je kinderen het beste laat opgroeien. En daarmee benadrukt ze op een slimme en indirecte manier waar het merk Lovevery voor staat. 

Luister naar My New Life’ op Spotify.

Meer luisteren?

Alle eerdere ‘podcasts van de week’ vind je op deze overzichtspagina. Gelijk luisteren? Dat kan met deze handige afspeellijst op Spotify

Luister ook naar GIEP, de nieuwste productie van Airborne over hoe de Nederlandse reclame-industrie volwassen werd.

Advertentie
advertisement
Advertentie