Populariteit van diensten als Netflix groeit, maar wekelijks gebruik zit nog maar op een derde

48 procent van de huishoudens maakt ‘wel eens’ gebruik van betaalde online videodiensten. Vorig jaar was dat nog 40 procent.

Betaalde onlinevideodiensten zoals Netflix, Videoland, NPO Start Plus en RTLXL Premium, stijgen in populariteit. 48 procent van de Nederlandse huishoudens maakt er ‘wel eens’ gebruik van (meetperiode: eerste helft 2018) en dat was in dezelfde periode een jaar eerder nog 40 procent. Dat blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) die sinds 2011 wordt uitgevoerd door Kantar TNS, in opdracht van de organisaties achter SKO, NLO, NOM en VINEX (N=2.814 huishoudens en N=2.282 individuen.) De stijging volgt volgens SKO uit de groei in televisies met internettoegang en mobiele appartaten.

‘Wel eens’ gebruiken is iets anders dan regelmatig gebruiken. In één op de drie huishoudens (34 procent) worden Netflix (en/of de anderen) wekelijks of vaker gebruikt. Bij huishoudens met kinderen is dat een stuk meer: 49 procent.

Andere uitkomsten van deze editie van MSS:

  • Smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel
  • Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%
  • Het aantal huishoudens met internettoegang via de TV neemt gestaag toe, 46% van de huishoudens heeft een smart TV

 

Hier vindt u eerdere edities van het onderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie