Qmusic loopt verder uit in commerciële doelgroep

Enige stijger bij de grotere zenders bij luistercijfers april-mei 2021.

123RF

Qmusic zet de groei in marktaandeel in zowel de commerciële doelgroep 20-49 als 10+ voort. In 20-49 is de zender zelfs de enige van de top-5 die weet te stijgen, zo blijkt uit de nieuwe luistercijfers van NLO-GfK over de periode april-mei 2021.  

Qmusic heeft een marktaandeel van 19,1 (was 16,4, index 116). Daarna volgen op afstand Radio 538, NPO Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.

Voor Radio Veronica - dat gisteren de nieuwe programmering aankondigde, een interview daarover op Adformatie.nl volgt komende week - was er lichte winst.

Verder valt op dat onderin Kink opnieuw aandeel weet te pakken: van 1,1 naar 1,5 (index 136). Ook NPO Radio 5 is bij de stijgers.

10+

In 10+ zijn Qmusic, NPO Radio 1 en Sky Radio bij de grotere stijgers. Marktleider NPO Radio 2 verliest marktaandeel (van 13,0 naar 12,4 procent) en staat nog wel ruim voor Qmusic, dat wel steeds dichterbij komt en van 9,7 naar 11,1 procent gaat. 

In de top-5 stijgt Sky Radio naar 8 procent, terwijl daaronder NPO Radio 5 blijft doorgroeien en nu op 5,8 procent staat.

aprilmei21

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie