Qmusic verslaat Top2000 van NPO Radio 2 in commerciële doelgroep

Voor het eerst sinds 2015 is er in de november-decembermeting een andere marktleider in 20-49 jaar dan NPO Radio 2,

123RF

Voor het eerst sinds 2015 is er in de meting van november-december een andere marktleider in 20-49 jaar dan NPO Radio 2. Qmusic is marktleider in de periode november-december 2021, volgens de nieuwe luistercijfers van NLO-GfK die vanmorgen bekend werden. Qmusic komt uit op 18,7 procent, NPO Radio 2 op 18,3 procent. Dat is opmerkelijk gezien het jarenlange megasucces van de Top 2000 die altijd in december op NPO Radio 2 te horen is.

De stijgers in deze meetperiode zijn NPO 3FM, dat weer een Glazen Huis organiseerde, 100%NL, NPO Radio 1 en Slam. Procentueel is Kink wederom de sterkste stijger, gevolgd door NPO Radio 5. 

 

10+

In 10+ een heel ander beeld. Daar is NPO Radio 2 met afstand de marktleider met 16,4 procent. Wel is het marktaandeel gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Qmusic en Radio 10 zien het marktaandeel stijgen. Procentueel is ook hier Kink de grootste groeier, gevolgd door NPO Radio 5.

luister n-d 21

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie