Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 538 blijft marktleider in 20-49, NPO Radio 2 heeft grootste groei

Publieke zender NPO Radio 2 stijgt ook het meest in 10+.
538
Frank Dane blijft op 1 met zijn ochtendshow Radio 538
© ANP

Radio 538 blijft in de commerciële doelgroep 20-49 ruim marktleider, zo blijkt vandaag uit de luistercijfers van NLO/GfK over de periode september-oktober 2019. De Talpa Network-zender komt uit op 16,8 procent en daalt wel in aandeel ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (index 92). 

Marktleider Radio 538 levert nog altijd de nummer 1 in de ochtend met Frank Dane én in de middag met 
Coen & Sander.

Qmusic weet terrein te winnen met een marktaandeel van 15,8 (index 107). Vooral de sterke stijging van NPO Radio 2 valt op. De publieke zender gaat van 12,2 naar 14,4 (index 118) en heeft daarmee de grootste groei in deze periode. 

De nummer 4 Radio 10 blijft ten opzichte van de meting van dezelfde periode vorig jaar betrekkelijk stabiel. Het aandeel komt uit op 10,4 procent. Sky Radio boekt winst. De vierde zender van Talpa Radio, Radio Veronica, blijft het moeilijk houden met een daling van marktaandeel naar 4,6 procent (index 90). Wilfred Genee verlengde recent zijn contract voor de middagshow op Radio Veronica.

10+

In 10+ blijft NPO Radio 2 de onbetwiste nummer 1 met groei ten opzichte van vorig jaar. De zender heeft een marktaandeel van 13,0 (was 11,3, index 115). Het betekent dat ook in 10+ NPO Radio 2 de grootste groei pakt. Radio 538 komt uit op 11,2 (index 96) en nummer 3 Qmusic stijgt naar 10,2 (index 113). 

In 10+ weet Radio Veronica wel te stijgen in aandeel: van 3,4 naar 3,5 procent (index 103).

Aandelen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in