Rumag-ceo vertrekt na ophef over ‘corona-kledinglijn’

Platform in opspraak en gegrild door Zondag met Lubach over een samenwerking met het Rode Kruis en een plagiaat-kwestie.

Rumag-ceo Thijs van der Heide vertrekt per direct bij het bedrijf. Vorige week kwam het platform in opspraak met een omstreden ‘corona-kledinglijn’ in samenwerking met het Rode Kruis. Quote onthulde dat Rumag met de kledinglijn 'casht over de rug van het Rode Kruis'. Zondag met Lubach nam het bedrijf vervolgens ook op de hak. Dat ging ook over plagiaat: het overnemen van citaten van anderen.

Slecht omgaan met kritiek

Van der Heide heeft na alle commotie in goed overleg besloten op te stappen. Hij laat weten aan het ANP: 'De afgelopen periode is er veel gebeurd en veel gezegd. In deze periode heb ik de impact van sommige uitlatingen verkeerd ingeschat. In het belang van Rumag, in het belang van de medewerkers die ik een warm hart toedraag en de toekomst van het bedrijf, heb ik in overleg met de directie besloten om terug te treden als ceo.'

Ferdi Buijsrogge volgt Van der Heide op en neemt samen met medeoprichter Danny Membre de dagelijks leiding voor zijn rekening. Hij meldt aan ANP dat Rumag 'behoorlijk tekort is geschoten' in het omgaan met alle kritiek. De aandeelhouders en de nieuwe directie zeggen 'elke vorm van plagiaat te veroordelen'.

Buijsrogge wil de gemaakte fouten herstellen waar mogelijk. Daarnaast doneert Rumag al het geld dat na aftrek van de kosten van de actie nog over is aan het Rode Kruis.

Overnamegesprekken

Eind vorig jaar was Rumag nog in overnamegesprekken met mediapartijen in Nederland en België, zo liet Van der Heide toen aan Adformatie weten.

Zie ook: Rumag is controversieel mikpunt van kritiek tijdens corona

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie