Streamingdienst SkyShowtime introduceert abonnement met advertenties in Nederland

Het nieuwe goedkopere abonnement met reclame is vanaf 23 april beschikbaar.

Afbeelding: SkyShowtime

SkyShowtime gaat als eerste streamingdienst in Nederland een abonnement aanbieden waarin kijkers ook advertenties krijgen te zien. Vanaf 23 april kunnen abonnees kiezen voor het abonnement Standaard met Reclame. Dit wordt aangeboden naast het bestaande, reclamevrije abonnement, dat voortaan Standaard Plus zal heten.

SkyShowtime wil kijkers met zijn advertentie-abonnement kijkers een goedkopere optie bieden. Voor Standaard met Reclame moeten zij 5,99 euro per maand betalen, het Standaard Plus abonnement kost 8,99 euro per maand.

Alle markten

Het nieuwe Standaard met Reclame-abonnement wordt geïntroduceerd in alle 20+ markten van SkyShowtime. Hiermee is SkyShowtime de eerste grote streamingdienst die in alle markten een abonnement met advertenties lanceert.

Concurrent Netflix voert al zo’n anderhalf jaar een advertentiemodel waarin de kijker daarom een paar minuten per uur video-reclame krijgt te zien, maar dit is nog beperkt tot negen markten: Verenigde Staten, Canada, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Australië, Japan en Brazilië. Inmiddels zouden meer dan 23 miljoen mensen betalen voor Netflix with Ads.

Aanbod vergroten

SkyShowtime zegt te blijven investeren in zijn lokale aanbod. Het biedt in 2024 zijn leden in Nederland toegang tot een grotere catalogus van lokale series en films.

Ook zal het ‘als de thuisbasis van nieuwe bioscoopreleases van zowel Paramount Pictures als Universal Pictures’ meer grote films in première laten gaan.

Een kleine greep uit de blockbusters die reeds of binnenkort te zien zijn op het platform: Mission: Impossible -Dead Reckoning, Golden Globe-winnaar Oppenheimer, PAW Patrol: The Mighty Movieen Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie