Talpa Network wordt met Linda de Mol eigenaar van Mood for Magazines

Jildou van der Bijl en Linda de Mol gaan samen Net5 creatief leiden.

Talpa Network wordt per 1 maart met Linda de Mol, mede-eigenaar van Mood for Magazines, de crossmediale uitgeverij van Linda.. Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van Linda., op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network kanalen, zoals radio en televisie.

De stap betekent dat Talpa Network de partnerrol overneemt van Sanoma Media Netherlands. Mood for Magazines was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma.

Creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol ook creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken.

Advertentie
advertisement

Vrouwenzender

Linda de Mol: 'Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het bedrijf verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.'

Jildou van der Bijl: 'Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken Linda. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.'

Talpa Network CEO Peter de Mönnink noemt het 'een voorrecht' om deze samenwerking aan te kunnen gaan. 'Mood for Magazines is in haar genre het benchmark multimediabedrijf in Nederland. Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei.'

Sanoma

Sanoma meldt dat het zich na het vertrek van Mood for Magazines in Nederland blijft richten op het verder ontwikkelen en uitbouwen van haar crossmediale merken waarbij data een speerpunt is. Rob Kolkman, CEO Sanoma Media Netherlands: 'Met de verkoop komt een einde aan een zeer goede samenwerking met Linda de Mol. De afgelopen 15 jaar heeft het merk Linda. zich ontwikkeld tot een krachtig crossmediaal merk.'

Omzet

In 2018 bedroeg de omzet van Mood for Magazines 27 miljoen euro en de operationele ebit was 6 miljoen euro. Mood for Magazines is gewaardeerd op 47 miljoen euro - waarvan Sanoma 86 procent eigenaar is - dat een EV/EBIT multiple vertegenwoordigt van 7,9. Mood for Magazines telt 53 medewerkers.

De verkoop heeft geen personele consequenties en is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van Sanoma Media Netherlands.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie