Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf komt met WK-bijlage, maar adverteerders laten het volledig afweten

Bijlage voor wereldkampioenschap voldoet aan de commerciele verwachtingen, die erg laag waren.
Cover van WK-bijlage van de Telegraaf
Cover van WK-bijlage van de Telegraaf

De Telegraaf brengt vandaag een twaalf pagina’s tellende WK-bijlage uit, die biedt wat je ervan kan verwachten. Er is een verhaal over het Christelijk geloof van Oranje-voetballer Jurriën Timber, de favorieten voor de WK-winst worden op een rij gezet (geen Oranje!), arbiter Björn Kuipers komt aan het woord over collega Danny Makkelie die fluit in Qatar.

Daarnaast klinkt er de tegenwoordig gebruikelijke loftrompet over Louis van Gaal en ten slotte is er het commentaar van de vaak verguisde Telegraaf-sportchef Valentijn Driessen: ‘De sportieve vooruitzichten zijn zonnig. Maar hoe ver of hoe goed het Nederlands elftal het met bondscoach Louis van Gaal ook gaat presteren in Qatar; iedere prestatie zal de geschiedenis in gaan als een prestatie geleverd op een besmet WK in een besmet land.’

Geen zin in 

Het lijkt wel of hij er geen zin in heeft, en Driessen is niet de enige. Ook commercieel wil het niet vlotten, de adverteerders hebben de WK-bijlage gemeden. Enkel de achterpagina van de bijlage biedt een advertentie, voor het Telegraaf Jaarboek 2022.

In de reguliere krant resteren nog vier pagina’s WK-nieuws, en daar vinden we ook slechts een halve-pagina-advertentie, van Gaspedaal, de gezamenlijke autosite van DPG en Mediahuis, het moederbedrijf van De Telegraaf.

De WK-specials voldoen daarmee volledig aan de verwachtingen voor reclame in de bijlagen, want die waren niet hooggespannen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Patrick de Leede

Opmerkelijk dat er zo weinig kritiek was toen het WK in 2018 in Rusland werd gespeeld - toch ook een homofobe dictatuur.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in