Overslaan en naar de inhoud gaan

TikTok ziet inkomsten fors groeien en start met tv-reclames

TikTok, afgelopen maand de meest winstgevende app, is in coronatijd gestart met televisie-reclames.
TikTok

Terwijl marketeers de broekriem aanhalen en de uitgaven voor televisiereclames flink worden teruggeschroeft, heeft TikTok geïnvesteerd in televisie-advertenties. TikTok's eerste Britse tv-advertentie, met de naam 'A Little Brighter Inside', laat korte video's zien die tijdens de lockdown tot bloei zijn gekomen. 'We wilden het verhaal van TikTok vertellen en de inspirerende inhoud laten zien die mensen in deze moeilijke tijden hebben gecreëerd', zegt Jana Ulaite, hoofd merk- en partnermarketing van TikTok, tegen The Drum. 

Met de stap naar televisie, schrijft The Drum, 'laat TikTok zien hoe de jonge sociale app volwassen is geworden en ernaar streeft zijn merk op te bouwen voor een breder publiek'. De opkomst van TikTok biedt iedereen een les over het razendsnel opschalen van een sociaal platform, stelt de Amerikaanse marketing-website. Hoewel de app pas in 2016 werd gelanceerd, bereikte de TikTok eind 2019 al de mijlpaal van 1,5 miljard (!) gebruikers.

Afgelopen maand was TikTok de meest winstgevende app: daarmee liet de app YouTube en Tinder achter zich. Gebruikers gaven in die maand ruim 78 miljoen dollar uit aan TikTok, meldt app-analysebureau Sensor Tower. Dat is tien keer meer dan in april 2019. 

TikTok is in principe gratis, maar hanteert een verdienmodel waarbij gebruikers in de app valuta kunnen kopen waarmee zij vervolgens virtuele cadeaus voor andere gebruikers kunnen aanschaffen. Dat gebeurt vooral in China: 86,6 procent van de in-app-aankopen werd in China gedaan, gevolgd door 8,2 procent in de VS. Volgens Sensor Tower is TikTok de laatste weken extra gegroeid door de lockdowns tijdens de corona-pandemie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in