Deze 12 boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs

Op de shortlist staan onder meer de boeken van professor Ruud Frambach, Steven van Belleghem en Guy van Liemt & Gert Koot.

Nominaties

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 12 boeken die zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018:

- Marketing voor de Madmen van morgen – Wim Vermeulen (LannooCampus)
Klantgericht leiderschap – Sydney Brouwer (Van Duuren Management)
Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
Customers the day after tomorrow – Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
Werken met profielen en persona’s – Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin (Van Duuren Management)
Community marketing – Stephanie Duval & Nele Pieters (Pelckmans Pro)
Marketingcommunicatie in 14 stappen – Guy van Liemt & Gert Koot (Noordhoff Uitgevers)
Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management)
Humanification – Christian Kromme (Christian Kromme)
Contrarian Branding – Roland van der Vorst (BIS Publishers)
Basisboek digital analytics – Danny Oosterveer (Noordhoff Uitgevers)
Opzouten! – Guido Thys (De Vrije Uitgevers)

Advertentie

Uitreiking

Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs, die dit jaar voor de 16e keer wordt uitgereikt, de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied huldigen en stimuleren. Vorig jaar won Rob Beltman voor zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’. 

De uitreiking vindt plaats op dinsdag 27 november in Jaarbeurs Utrecht. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek. De bijeenkomst begint om 17.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de website van PIM.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2018 wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

  • Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie
  • Peter Verhoef, hoogleraar Rijksuniversiteit Groningen en directeur University Business School
  • Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
  • Rob Beltman, marketingdirecteur Jaarbeurs en voorzitter H3ROES
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NCIM
  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur en spreker
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Max Kohnstamm, programmamanager marketing SRM
  • Frank van Delft, directeur CIM7
  • Hans Derksen, interim marketingmanager Marketgear
  • Wil Wurtz, CRM-partner CruxDigital
  • Ment Kuiper, directeur De Marketingcoach en directeur CustomerTalk

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuur Prijs is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode vanaf het derde kwartaal van 2017 tot en met derde kwartaal 2018 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie