Apple Music volgt Pepsi op als sponsor van de Super Bowl-show

De vijfjarige deal levert de NFL totaal 250 miljoen dollar op.

Afbeelding: Shutterstock

Apple is de nieuwste sponsor van de Super Bowl Halftime Show, het muziekevenement tijdens de jaarlijkse American footballfinale in de Verenigde Staten. Organisator NFL strijkt vijf jaar lang vijftig miljoen dollar op, waardoor de samenwerking een waarde vertegenwoordigt van 250 miljoen dollar. Apple volgt Pepsi op als sponsor. De frisdrankgigant leende zijn naam tien jaar lang uit aan het veelbekeken sportevenement. 

Advertentie
advertisement

120 miljoen kijkers

De Super Bowl Halftime Show is een groots muziekspektakel dat tijdens de rust van de American footballfinale plaatsvindt. Er treden traditiegetrouw bekende (veelal Amerikaanse) artiesten op. De Super Bowl vindt jaarlijks plaats in februari en de afgelopen editie trok volgens NFL meer dan 120 miljoen live kijkers.

Apple Music

Omdat het Pepsi niet gelukt is een nieuwe sponsorovereenkomst te sluiten met NFL, kon de organisatie op zoek naar een nieuwe sponsor. Dat is Apple geworden, dat honderden miljoenen dollars neerlegt om zijn Apple Music-muziekstreamingsdienst meer onder de aandacht te brengen. En dus heet de muziekshow de komende vijf jaar de Apple Music Super Bowl Halftime Show. Consumenten kunnen - in aanloop naar de volgende show in februari - meer informatie krijgen via Apple Music's socialmediakanalen. 

Apple Music kent een gratis proefmaand, waarna de consument een betaald abonnement moet nemen. Apple maakt zelf geen abonneecijfers bekend. Externe analisten van Midia Research schatten het aantal Apple Music-gebruikers boven de 78 miljoen (15 procent marktaandeel). Spotify blijft met 31 procent marktaandeel. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie