Bram Krikke komt met kledinglijn ‘De Boekenclub': stoffig, cool en sexy

De ouderen in de campagne voor zijn nieuwe label passen in Krikkes visie van ‘sexy, cool en confident’.

Beeld uit de campagne van Krikkes nieuwe label 'De Boekenclub', met 'coole en zelfverzekerde ouderen.'

Radio-dj Bram Krikke komt vandaag met zijn nieuwe streetwear label ‘De Boekenclub’, een vervolg op zijn eerste kledinglijn ‘JoeJoe’, die een half uur na de lancering was uitverkocht. De campagne rond het nieuwe merk - dat het een beeld van een stoffige boekenclub combineert met een hip streetwear label - is op zijn zachtst gezegd nét even anders ingestoken dan de gangbare mode-campagnes. Voor Krikke passen ouderen namelijk precies in zijn visie van ‘sexy, cool en confident’.  

Het label, dat bestaat uit hoodies, shirts en accessoires, kwam tot stand in samenwerking met designer Ruben Verhagen. Daarnaast zijn ook Sara Rottenberg en Rik Rampaart vanuit Content Icons nauw betrokken geweest bij de creatie van de kledinglijn en de campagne, die bestaat uit een online commercial en foto's.

Passie-project

Krikke: 'De Boekenclub’ is echt een passie-project waar we met ons team veel tijd in hebben gestoken. Het 'retro' gevoel wat ik in gedachten had komt perfect terug in de campagnefilm. Dat we ‘De Boekenclub’ nu op deze manier kunnen lanceren, voelt fantastisch. Ik ben enorm trots op het resultaat.'

Advertentie
advertisement

Voor de lancering van zijn nieuwe merk, werkte Krikke via MediaMonks Originals samen met regisseurs Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw. 'Het was geweldig om samen met MediaMonks Originals Brams visie voor ‘De Boekenclub’ te mogen vertalen in één krachtige video. Hiermee kregen we als jonge regisseurs de kans om te laten zien wat we in huis hebben. Voor ons staat Bram Krikke voor humor en onvoorspelbaarheid. Twee factoren die we dan ook zeker hebben gecombineerd in het concept en de uitvoering van de commercial', stelt Beelaerts.

Schoppen

Kris Pouw vult aan: 'De campagne past volgens ons enorm bij het plaatje dat Bram altijd alles net even anders doet. We schoppen hiermee een beetje tegen het ‘stereotype’ hippe fashion commercial anno 2020 aan.'

MediaMonks Originals is een initiatief van MediaMonks Films. Vivian Opsteegh, General Manager: 'Elk jaar krijgen jonge makers tien keer de kans om te pitchen met toffe concepten vanuit een briefing van MediaMonks Originals. Met het programma krijgt jong talent de kans om hun portfolio en skills te ontwikkelen, en werkt MediaMonks samen met het beste aanstormend talent. Via pitches krijgen de beste talenten de mogelijkheid om hun concept te realiseren in samenwerking met de prijswinnende expertise, productiekracht en het wereldwijde netwerk van MediaMonks.'

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie