Overslaan en naar de inhoud gaan

Sympathiek staaltje reclame van Burger King ontvangt niet alleen lof

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Hamburger

Tijdens de coronacrisis is het voor veel bedrijven lastig om het hoofd boven water te houden. Zo heeft vooral de horeca te maken met veel beperkingen. De meeste restaurants doen er alles aan om potentiële klanten voor zich te winnen en zo ook Burger King. De fastfoodketen doet een bijzondere oproep.

 

Onlangs plaatste Burger King dit bijzondere bericht op Instagram.

Instagrampost van Burger King: "Bestel bij McDonald's"

Als reactie hierop tonen andere merken al snel liefde voor Burger King.

Subway Nederland reageert met hartjes
KFC Nederland bedankt Burger King voor de shoutout

Ondanks dat mensen het tof vinden dat Burger King dit deelt, kan niet iedereen zich vinden in 'blijf gezond'.

Reactie
""Blijf gezond" maar ook "bestel fastfood"..... nice"

Ook valt het een aantal op dat Burger King alleen oproept om naar de 'grote' merken te gaan.

"veel beter dan bij een strugellende  lokale tent!!!!!1!1!1"

Dezelfde oproep wordt gedeeld door Burger King in het Verenigd Koninkrijk. De boodschap gaat viral en wekt voor een groot deel sympathie op.

Toch willen ook de Engelsen graag iets zeggen over fastfood versus gezond eten.

Of heeft een miljardenbedrijf als Burger King dit helemaal niet nodig?

Tot slot: mooi gebaar van Burger King, maar als het aan Chris ligt, mogen vooral kléine bedrijven gesupport worden.

Over The Best Social Media
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Samea Atmodimedjo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in