Sympathiek staaltje reclame van Burger King ontvangt niet alleen lof

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Tijdens de coronacrisis is het voor veel bedrijven lastig om het hoofd boven water te houden. Zo heeft vooral de horeca te maken met veel beperkingen. De meeste restaurants doen er alles aan om potentiële klanten voor zich te winnen en zo ook Burger King. De fastfoodketen doet een bijzondere oproep.

 

Advertentie
advertisement

Onlangs plaatste Burger King dit bijzondere bericht op Instagram.

Instagrampost van Burger King: "Bestel bij McDonald's"

Als reactie hierop tonen andere merken al snel liefde voor Burger King.

Subway Nederland reageert met hartjes
KFC Nederland bedankt Burger King voor de shoutout

Ondanks dat mensen het tof vinden dat Burger King dit deelt, kan niet iedereen zich vinden in 'blijf gezond'.

Reactie
""Blijf gezond" maar ook "bestel fastfood"..... nice"

Ook valt het een aantal op dat Burger King alleen oproept om naar de 'grote' merken te gaan.

"veel beter dan bij een strugellende  lokale tent!!!!!1!1!1"

Dezelfde oproep wordt gedeeld door Burger King in het Verenigd Koninkrijk. De boodschap gaat viral en wekt voor een groot deel sympathie op.

Toch willen ook de Engelsen graag iets zeggen over fastfood versus gezond eten.

Of heeft een miljardenbedrijf als Burger King dit helemaal niet nodig?

Tot slot: mooi gebaar van Burger King, maar als het aan Chris ligt, mogen vooral kléine bedrijven gesupport worden.

Over The Best Social Media
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Samea Atmodimedjo.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie