Burger King laat lokale restaurants nu gratis adverteren op z’n Instagram-account

Na mensen te hebben gevraagd om bij McDonald's te kopen komt Burger King nu met een hulpactie voor zelfstandige restaurants.

Burger King steelt de harten van het publiek met een nieuwe actie om restaurants te steunen. Een maand geleden stuurde het mensen in advertenties naar McDonald’s toe, de concurrent die het normaal gesproken zo graag op de hak neemt. Nu biedt het lokale restaurants die getroffen zijn door de lockdown zijn instagram-account aan om zichzelf de aandacht te brengen,

De actie begon vorige week in Frankrijk en werd gisteren overgenomen door de Britse tak van Burger King. Lokale restauranthouders kunnen een foto van hun ‘signature dish’ posten met de hashtag #WhopperAndFriends. Burger King brengt het vervolgens op zijn Instagram-account onder de aandacht.

twitter advertentie
add BK voor Mc

In een advertentie met de kop ‘There’s more to life than the Whopper’ legt Burger King uit waarom het gratis reclame maakt voor andere restaurants: ‘Er zijn veel geweldige gerechten uit duizenden restaurants die het verdienen net zo beroemd te zijn als de Whopper’. Nu meer delen van het VK in lockdown gaan hebben onafhankelijke restaurants ‘al onze steun nodig‘, aldus Burger King.

 ‘Zolang ze niet open kunnen, kunnen ze gratis adverteren op ons Instagram-account.’

De actie wordt op sociale wereldwijd media toegejuicht. Volgens de UserTesting Survey slaagde de voedselgigant er ook in om zijn consumenten te overtuigen met zijn gebaar, en steeg e klantenloyaliteit sterk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie