‘Coca-Cola mijdt Olympische Spelen en Super Bowl op tv’

Volgens bronnen van Ad Age lanceert Coca-Cola geen internationale tv-campagne tijdens de Olympische Spelen in verband met de mensenrechten.

Coca-Cola zendt dit jaar voor de tweede keer op rij geen commercial uit tijdens de Super Bowl. Dit heeft het bedrijf bevestigd tegen Ad Age. De Amerikaanse vaktitel heeft ook een bron gesproken die weet te melden dat Coca-Cola rondom de Olympische Spelen in Bejing, die van 4 tot en met 20 februari plaatsvinden, geen internationale tv-campagne uitrolt. Als een van de belangrijke sponsors van de Olympische Spelen zal het merk naar verwachting niet compleet afwezig zijn; Coca-Cola staat als een van de hoofdsponsoren vermeld op de website en heeft een samenwerking met het Chinese zuivelbedrijf Mengnui dat voor het eerst partner is. Coca-Cola is als oudste sponsor al sinds de spelen van 1928 betrokken. De zomerspelen zijn altijd al het focuspunt geweest. 

Advertentie
advertisement

Mensenrechten

Het lijkt erop dat Coca-Cola, net als andere merken, terughoudend is om de Olympische Spelen te claimen vanwege de manier waarop China met mensenrechten omgaat. Het merk staat hierin niet alleen; Ad Age signaleert aan de hand van een deskundige ook dat op de sites van Airbnb, Intel, Procter & Gamble en Visa nagenoeg geen activaties terug te vinden zijn.

De Super Bowl, traditioneel een van de grootste live-evenementen van Amerika, is voor Coca-Cola ook geen focus dit jaar. Het bedrijf zegt zich te richten op andere grote evenementen zoals het NCAA-basketball-toernooi March Madness.

[Bron: Ad Age]

Advertentie