Deze 11 boeken nomineren de Belgen voor Marketing Book of the Year 2022

Nieuwe boeken voor op het nachtkastje? Deze vakliteratuur vinden onze zuiderburen de moeite waard.

Marketing Book of 2022
Bam

De Belgian Association of Marketing (Bam), roept binnenkort het Marketing Book of the Year 2022 uit. In plaats van een beoordeling door een vakjury, zoals in Nederland de usance is, wordt de beroepsgroep zelf gevraagd om te stemmen op zijn of haar favoriete boek van 2022. Dit zijn de 11 genomineerden:

  • Communiceren als het (nog niet) brandt, Eveline De Ridder
  • De Power van Post, Tatjana Raman & Katrien Merckx
  • Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit, Marc De Laet & Frederik Picard & Pol Toye
  • Inspirerend spreken als leider, Filip Muyllaert
  • Kom op!, Marc Michils
  • Le marketing digital local expliqué à ma floriste, Georges-Alexandre Hanin
  • Nudging & Overtuigen, Reinout Van Zandycke & Ciska Wybo
  • Speak up now!, Wim Vermeulen
  • The Future of Shopping, Jorg Snoeck & Pauline Neerman
  • Vision of a better world. The Future in stories, Brice le Blévennec
  • Why innovation fails, Joachim De Vos

Snoeck en Neerman

Ondanks dat het gaat om vakliteratuur over marketing in hetzelfde taalgebied, is er maar weinig overlap in de nominaties van de Nederlandse variant van het marketingboek van het jaar: de Pim Marketing Literatuurprijs. Wellicht speelt mee dat de timing van de awards verschillen. Maar dan nog. Alleen The Future of Shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman (beiden van RetailDetail) komen op beide shortlists voor. Dit waren vorig jaar oktober de Nederlandse nominaties:

  • Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
  • Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
  • Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
  • Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
  • Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
  • Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
  • Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
  • Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
  • Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
  • The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)

Nederlandse winnaar

De award ging in 2022 naar Sterk Digitaal Merk van Ingmar de Lange. Runners-up waren 'Duwtje in de juiste richting' van Joyce Croonen en Liza Luesink en, ja ja, ‘The future of shopping' van Jorg Snoeck en Pauline Neerman.

En nou maar zien of de Belgen Snoeck en Neerman wél op het hoofdpodium zullen zetten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie