EFFIESCOUT: Heleen Crielaard scout Afas

EFFIESCOUT week 16: 'Voor b-to-b-marketing is een krachtig merk heel belangrijk.'

200 uren te factureren
Afas

Het zijn vaak B2C bedrijven die zich melden voor een Effie. Maar b-to-b-marketing ontwikkelt zich ook in rap tempo, richting online, crosschannel-marketing en optimalisatie van customer journey's.

Afas is daar een prachtig voorbeeld van, waarbij vanuit de kracht van het merk, klanten worden benaderd via verschillende touchpoints en waarbij de klant In de journey ook de merkbelofte ervaart. Naast sponsoring en evenementen heeft Afas nu ook een tv-commercial (zie afbeelding), waarin het meer verdieping geeft op wat het doet. Deze communicatie heeft Afas enorm geholpen in de buying journey. Een case die past in de nieuwe categorie branded custumer journey.

Het is wellicht lastiger om de effectiviteit van de b-to-b-marketingactiviteiten aan te tonen. Toch zijn er Effiewaardige cases, zoals die van Afas. Voor b-to-b-marketing is een krachtig merk heel belangrijk. Afas kan dat met mooie cijfers laten zien. #inschrijvenmaar!

 

Ik geef het stokje door aan de EFFIESCOUT voor week 17: Martijn Delahaye, (directeur marketing & communicatie bij Afas).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie