Firma Kaas bezorgt abonnementskaas door de brievenbus

Eindelijk, ‘Kaas as a Service’ (‘KAAS’), Firma Kaas wil een brug slaan tussen boeren en liefhebbers van boerenkaas.

Kaas door de brievenbus
Firma Kaas

Het in 2018 door Wouter Swolfs (44) opgerichte Firma Kaas (foto hieronder), komt met een abonnement op boerenkaas, dat als brievenbuspakketje wordt bezorgd. Door de tussenhandel over te slaan, wil Swolfs een brug slaan tussen boeren en liefhebbers van boerenkaas en er bovendien voor zorgen dat de kazen van de boerderijen bij een breder publiek op tafel komen.

Firma Kaas biedt de keuze tussen een week- of tweewekelijks abonnement op een plat stuk kaas (brievenbusdikte!) van een pond. Er is (uiteraard) keuze uit jong belegen, belegen en oud en daarnaast kan de online kaasklant kiezen voor de kaas van één van de vijf boeren waar Firma Kaas mee samenwerkt, of voor een alternerend abonnement, waarbij iedere keer een stuk van een andere boer door de brievenbus komt.

Advertentie
advertisement
Wouter Swolfs
Wouter Swolfs Firma Kaas

Firma Kaas zegt dat de boerenkaas handgemaakt is op de boerderij en bereid met verse, rauwe melk van eigen koeien. ‘Bovendien is de kaas op een natuurlijke manier gerijpt. Elke boer gebruikt hiervoor zijn eigen authentieke recept.’ Op de website van Firma Kaas is uitgebreide informatie te vinden over de meewerkende boeren, verspreid over heel Nederland, zijn te vinden op de firma kaas-site. ‘Doordat we de overbodige schakels uit de keten halen, krijgen de aangesloten boeren significant beter betaald.’

Boer'nkaas
Boer'nkaas Firma Kaas

Niet koelkastkoud

De verzending van de in een speciale brievenbusdoos verpakte kaas wordt verzorgd door PostNL, waardoor niet thuisgebleven hoeft te worden om het pakketje aan te nemen. De kaas wordt vanuit de koelcel verstuurd, maar ploft niet koelkastkoud op de mat. Dat is volgens Firma Kaas geen bezwaar omdat de kaas vacuüm verpakt is. In de doos zit verder een stuk kaaspapier (zonder plastic) waarin de kaas langer bewaard kan blijven. Bovendien zit er een persoonlijke boodschap in van de boer in kwestie, een link naar een filmpje (zie voorbeeld onderaan), een kaartje om proefnotities te maken en aanvullende informatie in een losse, vrolijke stijl.

Een verpakking vol boodschappen
Een verpakking vol boodschappen Firma Kaas

Koeienweetjes

Nog meer communicatie? Ja, want kaasklanten kunnen zich ook inschrijven voor een gratis 3-daagse mini-stoomcursus ‘leer alles over kaas’. Firma Kaas: ‘Je krijgt drie mailtjes met praktische zaken over kaas waar je eigenlijk nooit bij stilstaat. Waarom is kaas eigenlijk geel? Is er verschil tussen boeren rauwe melk en gepasteuriseerde melk? Zo leer je vanuit je luie stoel allerlei koeien- en boerderijweetjes over één van ’s lands meest geliefde product.

De Firma kaas: Kaasboerderij Kuiper

Plaats als eerste een reactie

Advertentie