Heineken titelsponsor van Grand Prix Zandvoort

Met de komst van de Formule I naar Nederland, is ook titelsponsor Heineken ‘coming home’.

V.l.n.r.: Chase Carey (CEO FOM), Hans Erik Tuijt (Director Heineken Global Sponsorships), Jan Lammers (sportief directeur), Niek Meijer (burgemeester Zandvoort)
Foto: Michiel Maas

In 2016 maakt Heineken al bekend dat het de racerij op het hoogste niveau ging sponsoren als ‘Global Beer Partner’. De motivatie van Heineken? ‘Internationale groei bewerkstelligen.’ Nu de Grand Prix weer naar Nederland komt, komt Heineken ook weer ‘thuis’. De naam van de race die in 2020 na 35 jaar weer naar Zandvoort komt, luidt dan ook: ‘Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix.’

Hans Erik Tuijt, Director Heineken Global Sponsorships, zegt in een persstatement: ‘In 2016 ging de wereldwijde samenwerking tussen Heineken en de Formule 1 officieel van start. In de eerste plaats als exclusieve bierpartner gedurende het gehele racetoernooi wereldwijd, maar ook als titelsponsor op de circuits van China, Italië en Mexico. Het mag geen verrassing zijn dat de "thuiswedstrijd" in Zandvoort voor Heineken extra speciaal is. Binnen het Formule 1 partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een prominente plek. Heineken zal de race inzetten om haar “When You Drink Never Drive” boodschap verder uit te dragen. In dit licht zal op de boarding Heineken 0.0 te zien zijn. Formule 1 is voor Heineken veel meer dan alleen een race, de voor- en napret is minstens zo belangrijk.'

Tuijt vindt dat als het gaat om sfeer en sport, Heineken een naam heeft hoog te houden. 'Met die mindset zal een feest van formaat neergezet gaan worden. Niet alleen op het circuit maar ook daarbuiten. De komst naar Nederland in 2020 is een enorme beloning voor alle miljoenen race fans die ons land rijk is. Heineken is trots om daar onderdeel van te kunnen zijn.’

Advertentie

Niet: Bavaria

Andere commerciële partners van de Grand Prix in Zandvoort zijn Pon, Talpa Networks (mediapartner), CM.com (tickets), Jumbo Supermarkten (vanwege de reeds bestaande connectie met Formule I en Max Verstappen) en Volker Wessels. Niet op het lijstje staat Bavaria, dat jaren achter elkaar ‘Bavaria City Racing’ organiseerde (in Rotterdam en Moskou) om de leemte van jaren zonder Formule I in te vullen. Met Heineken als hoofdsponsor laat het zich raden dat andere biermerken niet welkom zijn in Zandvoort.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie