Premium

Hierom sponsort verzekeraar Aon Roodharigendag 2018

Duizenden roodharigen uit binnen- en buitenland komen naar Breda. Redhead Days kon doorgaan door de sponsoring van verzekeraar Aon.

Shutterstock

Aon heeft zich als grote internationale sponsor gemeld voor de dertiende editie van Roodharigendag in Breda op 22 en 23 september. Afgelopen jaren vonden duizenden roodharigen uit binnen- en buitenland hun weg naar Breda. Hoogtepunt is de traditionele groepsfoto met roodharigen. Roodharigendag (Redhead Days) trok bovendien ook veel bezoekers zonder rood haar. Arjen Vissers, managing director marketing & communications Benelux bij Aon, vertelt waarom hij dit avontuur aangaat.

Advertentie
RM: Waarom kiest Aon ervoor om hoofdsponsor te worden van Roodharigendag?
AV:

'Op 1 november vorig jaar heeft Aon de Unirobe Meeùs Groep (UMG) overgenomen. Alle acht UMG merken worden dit jaar gerebrand naar het merk Aon.  Meeùs is een van die UMG core brands. Meeùs heeft een grote bekendheid en lange historie in Breda en omgeving. Als onderdeel van de rebranding strategie zal per 1 september het bekende blauw van Meeùs veranderen in het nieuwe rood van Aon. Het is daarom voor Aon een uitgelezen moment om als onderdeel van de rebranding campagne een evenement te sponsoren dat op sympathie en waardering kan rekenen van de inwoners in Breda en omgeving. Het heet dan wel de Roodharigendag, maar iedereen is welkom op het evenement. Daarnaast heeft het event net zoals Aon ook een internationaal karakter met deelnemers vanuit 80 landen waarbij in diverse landen ook het thema diversiteit een rol speelt.'

RM: Is het een eenmalige sponsoring, of voor meerdere jaren?
AV:

'Deze sponsoring is direct gekoppeld aan de rebranding campagne van de UMG merken naar het Aon merk en vandaar kiezen we vooralsnog alleen voor sponsoring van de 13e editie.'

RM: Hoe past de sponsoring van Roodharigendag in de merkidentiteit – en (mogelijk) andere sponsoring-activiteiten van Aon?
AV:

'Aon is een sterk internationaal merk, maar we zijn ook lokaal en regionaal aanwezig. The Redhead Days geeft ons voor de regio Breda en omgeving een prachtige kans om op een sympathieke manier het merk Aon bij consumenten te introduceren. Naast deze sponsoring hebben we diverse rebranding TTL campagnes opgezet om de merkmigraties richting zowel zakelijke klanten als consumenten te borgen. Hiervoor zetten we o.a. advertising, sponsoring, social media en (sales) toolkits in.'

RM: Op welke manier gaat Aon invulling geven aan de sponsoring op Roodharigendag zelf?
AV:

'Het evenement wordt door de initiatiefnemers en tientallen vrijwilligers georganiseerd. Aon maakt het mogelijk om er een onvergetelijk evenement van te maken met een vol en afwisselend programma. Natuurlijk laten we op de dag zelf wel zien dat we een trotse sponsor zijn maar vinden dat de roodharigen centraal moeten staan.'

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie