Holland Casino en Dirk van den Broek haken in op Formule 1 Zandvoort 

Het casino bouwt een roulettewiel op de rotonde en de supermarktketen opent een pop-up Dirk Pitstop.

Holland Casino haakt in op Formule 1 Zandvoort
Kumpany

Holland Casino, Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, is een merkactivatie gestart rondom het race-evenement. Voor de activatie, onderdeel van de overkoepelende zomercampagne ‘Alles op Oranje’, van het casino, is een roulettewiel geplaatst op de rotonde bij het circuit in Zandvoort. Op het wiel staan alle coureursnummers afgebeeld en een Oranje 33, van Verstappen, ontbreekt niet. 

De merkactivatie is ontwikkeld door Kumpany, het bureau dat ook verantwoordelijk was voor de inhakers van Holland Casino tijdens de sportzomer-evenementen waaronder het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen. 

Advertentie
advertisement

Overkoepelende Alles op Oranje-campagne

Met het 'Alles op Oranje'-thema wil Holland Casino alle oranje sportevenementen deze zomer verbinden. De laatste activatie, die volgens het casino aansluit op het speljargon van het casino, moet het thema ‘rondmaken’. Eerdere onderdelen van de campagne waren onder andere de single ‘Alles op Oranje’ een doorvoering van het thema, inclusief een logo-aanpassing, in alle vestigingen van het casino en verschillende outdoor-uitingen, social inhakers en in-’store’-activaties.

Het casino zegt in Zandvoort ook nog een VIP Hospitality op het circuit aan te bieden.

De opbouw van het roulettewiel

De opbouw van het roulettewiel

'Alles op Oranje'

Volgens Dave Frauenfelder, manager brand Holland Casino, past de samenwerking met de GP bij de ‘Leef Spannend’-positionering van het merk. 'En de heersende oranje die tijdens heerst wil Holland Casino natuurlijk ook uitstralen.' 

Jasper Admiraal, managing director Kumpany, geeft aan dat het wel een uitdaging was voor het bureau om een koppeling te maken tussen Holland Casino en de F1-sport, zonder gebruik te maken van de typische sport-assets; zoals bijvoorbeeld de sporters zelf. ‘Een andere uitdaging was het momentum van het Oranje-sentiment, met een thema dat tijdens de Zandvoort-race nog steeds geactiveerd kan worden. Nu zetten wij samen met Holland Casino ‘Alles op Oranje’ aankomend weekend.’

De Dirk Pitstop
De Dirk Pitstop Dirk van den Broek

Dirk Pitstop

Voor bezoekers die niet in aanmerking komen voor de VIP Hospitality-behandeling van Holland Casino is er een alternatief in Zandvoort voor handen. Supermarktketen Dirk van den Broek haakt in op het evenement met een pop-up ‘Pitstop-winkel’ tegenover het station. Bezoekers zouden zo ‘in hoge snelheid naar binnen en naar buiten kunnen’ om eten en drinken in te slaan zodat ze niets van het raceweekend hoeven te missen. 

De Dirk Pitstop moet volgens Marcel Huiting, algemeen directeur van de supermarktketen, tevens zorgen voor wat extra afwisseling in de Nederlandse winkelstraten tussen al het lichtblauw en geel.

Lees ook: 

Credits Holland Casino-activatie:

Klant: Holland Casino

Verantwoordelijk bij klant: Dave Frauenfelder, Sef Sprangers, Janine Kuperus

Bureaus: Kumpany 

Business owner: Jasper Admiraal 

Creative Director: Auke van Rossum 

Strategie/concept: Joey Hullegie, Floris Kruijer   

Project Management: Larissa Clemens 

Muziekproducer: Eric van Tijn

Media: Dentsu

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie