Hornbach betaalt klanten automatisch geld terug als prijzen dalen

Klanten krijgen bij Hornbach geld terug als de prijzen binnen 30 dagen dalen. De prijsstrategie is onderdeel van het loyaltyprogramma.

Bouwmarkt Hornbach introduceert vanaf volgende week een nieuwe prijsstrategie: de bouwmarkt verzekert consumenten niet alleen op het moment van aankoop van de laagste prijs, maar ook in de toekomst. Het gaat klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Het geld wordt bijgeschreven als tegoed op het klantaccount. Hornbach hanteerde al een 'laagste prijsgarantie'. 

'Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is', vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. 'Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij Hornbach altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Vandaar dat we ook na aankoop geld terugbetalen.'

Klantaccount

De laagste prijsgarantie is van toepassing op het volledige assortiment van 120.000 artikelen. Volgens De Goede is de nieuwe prijsstrategie uniek. 'Wij doen niet aan kortingen. Als je als bedrijf constant kortingen geeft, ben je normaal gesproken gewoon te duur.'

De prijsstrategie van Hornbach maakt onderdeel uit van het klantprogramma. Klanten moeten via de site of de app een account aanmaken om geld terug te krijgen. Aankopen via de webshop worden automatisch geregistreerd. Aankopen in fysieke winkels moeten aan het klantaccount gekoppeld worden door de barcode op de kassabon te scannen. Dertig dagen na aankoop wordt het geld automatisch op het klantaccount bijgeschreven als de prijs in die periode gedaald is. Het bedrag wordt omgezet in een tegoed dat drie jaar geldig blijft. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie