'Ja, we heffen XS4ALL écht op'

Ondanks bezwaren van personeel en klanten van internetprovider XS4ALL, trekt moederbedrijf KPN de stekker toch uit het merk.

KPN haalt streep door XS4ALL
123rf

KPN heft zijn merk XS4ALL ondanks bezwaren van personeel en klanten van die internetprovider toch op. Dat hebben leidinggevenden van XS4ALL laten weten aan de ondernemingsraad van de KPN-dochter, zo laat het telecombedrijf weten.

Eerder oordeelde de personeelsvertegenwoordiging van XS4ALL negatief over het besluit van KPN om het bedrijf bij zijn hoofdmerk te voegen. Het inspraakorgaan vond dat er een reële kans was dat de integratie negatief zou uitvallen. Door dit advies te negeren koerst KPN volgens op een confrontatie met XS4ALL, laat de or nu weten.

Onverantwoord

"Dit lijkt een onverantwoord besluit en kan voor de gehele KPN-groep slecht uitpakken", zegt Daan Willems van de or. "We zullen de argumenten van de bestuurder tot ons nemen en bepalen wat onze vervolgstappen zullen zijn. Op dit moment sluiten we niets uit."

Eerder lieten personeelsvertegenwoordigers weten een stap naar de rechter te overwegen. "We denken dat we goede argumenten hebben mocht het zover komen", zegt Willems. De or wil mogelijk het enquêterecht inzetten, een "paardenmiddel" waarmee bij de rechter een onafhankelijk onderzoek naar vermeend wanbeleid kan worden afgedwongen. Doorgaans hebben ondernemingsraden dit recht niet, maar bij XS4ALL is dit rond de overname door KPN wel zo geregeld.

KPN vindt dat klanten beter zijn geholpen met dienstverlening onder één dak. Volgens het telecomconcern is het besluit XS4ALL als merk te laten verdwijnen zorgvuldig genomen. Het bedrijf verwacht dat klanten XS4ALL op zijn vroegst in de tweede helft van volgend jaar naar KPN worden overgeheveld. De provider heeft enkele honderdduizenden klanten.

 

Bron: ANP

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Rob Riphagen
Het besluit om XS4All als merk te laten verdwijnen lijkt meer ingegeven door interne politieke overwegingen dan door gedegen marktonderzoek. Waarom zou je een paar honderdduizend tevreden klanten tegen de schenen schoppen. Te meer nu de campagne om het merk KPN als hét netwerk van Nederland neer te zetten een tamelijk bloedeloos en weinig motiverende aangelegenheid is geworden. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld het werk van Fluitsma en van Thijn voor de postbank indertijd (waar de KPN campagne volgens mij een beetje op probeert te lijken).
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Broekema
Ik wil nooit meer van Mijn leven klant worden bij KPN, als KPN het toch doorzet zal ik mijn automatisch betaling blokkeren als KPN het afschrijft. Ik wil gewoon klant blijven bij XS4ALL
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Alexander
Zit al jaren bij xs4all ben toen weg gegaan bij kpn om dat ze een slechte klanten service hadden en sommige zenders uit hun pakket hadden gehaald dus benieuwd wat ze dalijk gaan doen als we weer onder kpn vallen gaan we meer betalen of het zelfde en houden we de zelfde internet snel hijt hoop dat alles het. Zelden blij anders ga ik toch me schijn op zoek naar een ander aanbieder hoop dat ander klanten van xs4all dat ook gaan doen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bea
Ik heb slechte ervaringen met KPN, dus daar ga ik geen klant worden. Ik hoop dat er een oplossing komt, eventueel in de vorm van een nieuwe provider met eenzelfde beleid als XS4ALL, zodat alle klanten daar naar kunnen overstappen. We zijn niet voor niets klant bij XS4ALL, en niét bij KPN.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Als ik over moet gaan xs4all naar KPN. Ga ik dit niet doe . Dan stap ik over naar een ander . Ben al 15 jaar bij xs4all . Word altijd netjes te woord . Gestaan . En geholpen . Maar geen kpn
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
EnzoFielt
Absoluut geen KPN voor mij, die zijn onbewust onbekwaam en kennen de betekenis het woord service niet.
Na jaren van ergernis bij KPN heel bewust de overstap naar Xs4all gedaan, geen problemen meer gehad met service en de geleverde hardware.
Draai als hobby een aantal webpagina's, hierdoor is een static IP en volledig toegangsbeheer voor mij belangrijk.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie