Pim Marketing Literatuur Prijs 2020 naar Eveline van Zeeland voor ‘Marketing Design’

Winnend studieboek: ‘Online invloed’ van Bas Wouters en Joris Groen.

And the winner is...
Pim Marketing Literatuur Prijs 2020

Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ van Eveline van Zeeland is door de jury van de Pim Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020.

Van Zeeland, die werkt als Associate Lector Smart Marketing en Strategie op de Fontys Hogeschool Marketing en bovendien bezig is met een promotiestudie aan de Universiteit van Twente, liet de twee andere finalisten achter zich. Namelijk Gerrit Piksen met zijn boek ‘Ontmoet de Xceptionals’ en Steven van Belleghem met ‘The offer you can’t refuse’, dat eerder een lovende recensie op Adformatie kreeg).

De longlist, bestaande uit 12 genomineerden, vindt u hier.

Advertentie
advertisement

De finalisten

  • Ontmoet de Xceptionals – Gerrit Piksen (MarketResponse)

  • The offer you can’t refuse – Steven Van Belleghem (LannooCampus/Van Duuren Media)

  • Marketing Design met Customer Journey Mapping – Eveline van Zeeland (Management Impact)

 

Concrete aanpak geroemd

Het winnende boek gaat over het begrijpen van je klanten én het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je doelgroepen. ‘Zonder het onderzoekende los te laten’, stelt de jury, ‘legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit.’

Juryvoorzitter Hans Molenaar zegt deze combinatie nog niet eerder te hebben gezien. Molenaar: ‘Het boek beschrijft compleet en degelijk hoe klantbeleving is te analyseren om daarna met die kennis de beste en voor de klant waardevolle oplossingen te creëren. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt een concrete aanpak met per fase veel praktische tools die uitnodigen om direct mee aan de slag te gaan.'

Over de PIM Marketing Literatuur Prijs

De PIM Marketing Literatuur Prijs is een jaarlijkse award die in 2003 voor het eerst werd uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Hiermee wil het platform een impuls geven aan de ontwikkeling van het marketingvak. De prijs moet dan ook gezien worden als een aanmoediging voor Nederlandstalige auteurs om hun visie op - en expertise van marketing in de breedste zin van het woord aan het papier toe te vertrouwen. Daardoor stellen de auteurs marketeers in staat nog beter in hun vak te worden.

Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en geven een vernieuwende kijk op marketing. De deskundige jury let op het innovatieve gehalte van de gepresenteerde visie, de mogelijke impact daarvan en de toepasbaarheid voor de lezer.

 

Marketing Studieboek van het Jaar 2020

Het boek ‘Online invloed’ (Boom), geschreven door psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters, is uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het Jaar 2020. In het boek wordt omschreven hoe je de (nieuwe) onlinetechnieken kunt inzetten voor het realiseren van conversie en retentie van klanten, hoe je afhakers verleidt om weer aan te haken, hoe je de online marketingactiviteiten goed in de grip houdt.

De jury: ‘Dit boek blinkt uit doordat het op een heel praktische wijze bewezen theorieën uit de gedragspsychologie concreet toepast binnen het digitale marketingvakgebied.’ De jury vond dit naast het beste studieboek van het jaar vooral ook een must-read voor iedere zichzelf serieus nemende marketeer van nu.

Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Voorzitter van de jury is Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De overige juryleden, in alfabetische volgorde van voornaam, zijn:

•         Aljan de Boer, head of Inspiration TrendsActive

•         Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM

•         Astrid Rose, head of marketing and communications Conservatorium van Amsterdam

•         Barbara Deleersnyder, hoogleraar marketing Tilburg University

•         Brecht Janssen, hoofd communicatie & fondsenwerving Stichting voor Vluchtelingen- Studenten UAF

•         Egbert Jan van Bel, auteur en hoofdredacteur CustomerTalk

•         Frank van Delft, directeur CIM7

•         Jeanine Dijkhuis, eigenaar van Kies! Marketing, namens het Netwerk van Register Marketeers

•         Max Kohnstamm, gepensioneerd, gepassioneerd volger van de ontwikkelingen in het marketingvakgebied

•         Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux

•         Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie

•         Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam

•         Shira Winterkamp, partner Marketing Queens

•         Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune

•         Wil Wurtz, adviseur klantgericht ondernemen

Over Platform Innovatie in Marketing (PIM)

‘Samen van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa maken’. Dat is de missie van PIM. Als kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie stelt PIM marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. PIM organiseert events rondom innovatie in marketing en publiceert trendrapporten. Daarnaast reikt het jaarlijks de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ en samen met NIMA en Adformatie de ‘Dutch Marketing Awards’ uit. Meer informatie: www.pimonline.nl

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie