Populaire hard seltzer White Claw nu in Nederland

De onbetwiste marktleider uit de VS moet hier concurreren met merken als Clean & Press, Stëlz, Kever, Carlett Elix en het nieuwe Gig.

Populaire White Claw komt naar Nederland

In de Verenigde Staten is het een trend en in Nederland schieten de merken als paddestolen uit de grond: hard seltzers. Het hard seltzermerk White Claw is vanaf nu verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt. Seltzer betekent niets meer dan water met prik en een natuurlijk aroma terwijl er bij hard seltzer alcohol aan toegevoegd is. White Claw, marktleider in de VS met een marktaandeel van 66 procent, claimt de grondlegger te zijn van de categorie. Hier zal het merk de concurrentie aan moeten met merken als Clean & Press, Kever, Stëlz en het nieuwe Nederlandse Gig.

Met minder calorieën dan bier of mixdrankjes winnen hard seltzers momenteel overal aan populariteit. De categorie is groter dan wodka en White Claw zegt dat het merk afgelopen zomer in de VS zelfs populairder was dan Budweiser. 

Populaire White Claw komt naar Nederland

Mindful drinking

Het seltzermerk legt uit dat mindful drinking ook in Nederland in opmars is. Dat betekent volgens het merk dat het publiek wel ‘de fun van alcohol’ wil, maar dat het gebruik ervan moet passen bij een bewuste levensstijl. De seltzers zijn minder zwaar dan bier en volgens White Claw spannender dan wijn en minder zoet dan premixen. Het drievoudig gedistilleerde drankje met bruiswater en een natuurlijk smaakje moet tot een verfrissende smaaksensatie leiden.

White Claw geeft aan dat de meest gedronken varianten in de VS de Natural Lime, Raspberry en Black Cherry zijn. 

Hard seltzermerken in Nederland

Dat het vanwege de doelgroep, millennials en generatie Z, een interessante markt is om toe te treden blijkt ook uit het feit dat de familie Swinkels, eigenaar van Bavaria, zich beweegt op de seltzermarkt met drie merken: Clean & Press, de hard seltzer van BrewDog uit Schotland naast twee Nederlandse hard seltzers: Stëlz en Oyester. Stëlz is volgens Swinkels het eerste hard seltzermerk van Europa dat uit Nederland komt.

Een ander Nederlands merk is het Amsterdamse Carlett Elix. Dat brengt niet zoete hard Seltzers op de markt. De zogenaamde Spiked sparklings van het merk zijn volgens Carlett Elix biologisch, en in tegenstelling dat de andere merken, niet zoet. Het bedrijf claimt de 'skinniest' van allemaal te zijn met slechts 57 kcal.

Carlett Elix
Carlett Elix

Introductie Gig in Nederland

Naast White Claw probeert ook het Nederlandse merk Gig vaste voet aan de grond te krijgen op de Nederlandse en Europese hard seltzermarkt. Dit nieuwe merk durft te stellen dat het grootschalig opgezet is, waardoor het direct op pan-Europese schaal zou kunnen concurreren met populaire hard seltzermerken uit de Verenigde Staten. Het nieuwe merk legt uit dat het staat voor vrijheid van expressie en wil laten dat laten zien in alle facetten van het merk. 'Iedereen heeft wel eens een ‘Gig’, een optreden, een videopresentatie, een opvoering, of gewoon een gekke act in het dagelijks leven.' 

Gig, verkrijgbaar in drie smaken: Grapefruit Melody, Lime Rhythm en Berry Beat, wil iedereen uitdagen zijn of haar gig of non-talent te delen op social media om zo een podium te creëren voor iedereen die een gig heeft. 

Introductie Gig in Nederland
Introductie Gig in Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie