Scotch & Soda presenteert nieuwe merkidentiteit en breidt winkelaanbod uit

Het nieuwe logo van het Nederlandse modewinkelbedrijf moet eenheid omarmen en de vrije geest van Amsterdam wereldwijd weerspiegelen.

Scotch & Soda presenteert nieuwe merkidentiteit en breidt winkelaanbod uit
A Studio New York

Nederlands modewinkelbedrijf Scotch & Soda presenteert een nieuwe merkidentiteit en kondigt tegelijkertijd de uitbreiding van het winkelbestand aan met 15 nieuw te openen winkels. Volgens de modeketen omarmt het nieuwe merklogo het verbindende element tussen Scotch en Soda. Het merk legt uit dat het &-teken staat voor eenheid en dat het de vrije geest van Amsterdam weerspiegelt. In het ontwerp van het symbool vloeien de initialen van het merk samen. ‘Het is daarnaast een knipoog naar het vakmanschap van de collecties met de delicate beweging van een draad die door het oog van een naald wordt gehaald.’ De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld in samenwerking met A Studio in New York en zichtbaar op alle digitale kanalen en in verschillende nieuwe winkels van het merk. Vanaf november wordt het ook gelabeld in de Lente-collectie.

Advertentie
advertisement
Scotch & Soda presenteert nieuwe merkidentiteit en breidt winkelaanbod uit
Scotch & Soda presenteert nieuwe merkidentiteit en breidt winkelaanbod uit A Studio New York

Vrije denken 

Het modemerk zegt dat de nieuwe identiteit het ontwerpethos van Scotch & Soda uitdraagt. ‘Het verwachte met het onverwachte combineren. Het design viert de kracht van zelfexpressie en het vrije denken van Amsterdam, de stad waar Scotch & Soda is geboren. Dit wordt vertaald in collecties waarin essentials worden gecombineerd met eclectische statements, met verrassende details en unieke functionaliteit. Zo ontstaat een moderne garderobe voor elke dag voor heren, dames en kids en een premium denim-collectie onder de iconische noemer ‘Amsterdams Blauw.’

Uitbreiding winkelaanbod 

Scotch & Soda maakte verder bekend dat het in totaal 15 nieuwe fysieke winkels en 12 shop-in-shops opent wereldwijd in de komende zes maanden. Dit als toevoeging op het bestaande winkelaanbod van 225 winkels en 161 shop-in-shops. De uitbreiding van het netwerk moet gepaard gaan met de introductie van het nieuwe zogenoemde ‘Vrije geest’-winkelconcept waarmee het merk de nieuwe identiteit wil onderstrepen. ‘Deze ontwikkelingen worden gecombineerd met een commerce-integratie en omnichannel-mogelijkheden.’ 

Frederick Lukoff, ceo, noemt de rebranding het begin van een nieuw tijdperk. ‘We zijn grenzeloos optimistisch over de toekomst en het volgende hoofdstuk van het merk en het verhaal dat we te vertellen hebben, gebaseerd op de diepgaande waarden van eenheid die de unieke geest van Amsterdam stimuleren.’

Ontwerp flagship-store Den Bosch
Ontwerp flagship-store Den Bosch Scotch & Soda

Flagship-store

Scotch & Soda geeft aan dat de grootste flagship-store van het merk wereldwijd in Den Bosch komt te staan en dat alle nog te openen winkels trouw blijven aan de essentie van het merk. ‘De authentieke architectuur en het karakter van elk gebouw wordt gecombineerd met onze signatuur als weerspiegeling van ons nieuwe winkelconcept.’ Het merk noemt duurzaam een belangrijk speerpunt bij het ontwerp en de inrichting van de winkels.

Lees ook: Veilingplatform Catawiki presenteert nieuwe merkidentiteit en website

Reacties:

Hans Breuker
Heel mooi logo. Complimenten.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie