Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Ik erger me aan bedrijven die opeens een sociaal gezicht laten zien’

ADFORMATIE CONNECTS DAILY Drie deskundigen spreken. ‘Mensen beginnen moe te worden van coronacommunicatie van merken.’

Op eieren lopen
Adformatie Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In de eerste aflevering schuiven aan Hella de Weger, head of brand bij a.s.r., Thecla Schaeffer, cmo Tony’s Choconlonely en Andy Mosmans, partner bij ARA om het onderwerp ‘Op eieren lopen’ te bespreken. Want, wat communiceer je als merk wel en wat niet, tijdens de crisis?

  • Wat doen zij zelf (met hun merk)?
  • Wat kan nu echt niet?
  • Zit het publiek nog te wachten op reclame met de boodschap van verbinding?

 

Zie hieronder het gehele online panelgesprek (16 minuten). Met excuses vooraf voor de soms wat moeizame audiokwaliteit.

Advertentie
advertisement
Adformatie Daily: Op eieren lopen

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans van Avendonk
Terecht punt van Thecla dat de grootste toegevoegde waarde van bedrijven in deze crisis ligt niet in (marketing) communicatie. Ze kunnen grote impact maken met de andere P’s. Zie ook mijn artikel https://www.linkedin.com/pulse/houd-je-rug-recht-tijdens-de-crisis-hans-van-avendonk
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Andy Mosmans
In deze eerste Adformatie Daily komt ook Zwitserleven aan de orde, het merk waar ARA al meer dan 35 jaar voor werkt en dat natuurlijk staat en gaat voor het Zwitserleven Gevoel (onbezorgd genieten van later, zie zwitserlevengevoel in de Grote van Dale ;-). Ik stel in ons gesprek dat je een sterk merk merkt, dus vooral niet alleen aan de communicatie (de P van promotie, de belofte), maar vooral ook aan alles wat het daadwerkelijk doet of juist niet (het waarmaken van de belofte via de andere P's vanuit een betekenisvolle Purpose). Thecla suggereert in lijn hiermee vervolgens dat Zwitserleven dus juist via haar beleggingsbeleid moet proberen bij te dragen aan een zorgeloze toekomst voor haar deelnemers en ons allemaal. En terecht. Mooi is het om te zien dat het merk dit daadwerkelijk al zeer succesvol doet: reeds 6 jaar op rij heeft Zwitserleven het duurzaamste beleggingsbeleid van de 30 grootste Nederlandse verzekeraars, zie voor meer informatie: www.zwitserleven.nl/over-zwitserleven/verantwoord-beleggen/duurzaam-beleggingsbeleid/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rene Repko
Inderdaad, heel erg eens met Thecla. Kleffe boel, dat "zie mij het eens heel erg goed doen". Ik dacht altijd: als je het doet, doe het dan stil. Marketing gone astray...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rene Repko
Inderdaad, heel erg eens met Thecla. Kleffe boel, dat "zie mij het eens heel erg goed doen". Ik dacht altijd: als je het doet, doe het dan stil. Marketing gone astray...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie