TV-commercial doodverklaard

Om zijn digitale videorecorder aan de man te brengen verklaart het Amerikaanse Disch de tv-commercial dood. In een tv-commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In een spot genaamd 'Memoriam' draagt Dish de tv-commercial symbolisch ten grave. Met The Hopper, zoals de digitale recorder heet, is reclamevrij tv-kijken mogelijk, meldt Dish ook nog. Hiermee haalt het bedrijf uit naar de grote netwerken CBS, NBC, FOX en ABC. Dish ligt met de broadcasters overhoop omdat die de geldigheid van automatische advertentie-skiptechniek van The Hopper in twijfel trekken. Volgens de netwerken bedreigt Dish hiermee hun verdienmodel, dat sterk leunt op de inkomsten van advertenties.

Ironisch genoeg adverteert Dish zelf met een tv-commercial, die de Hopper-gebruiker dus automatisch kan overslaan. FOX was de eerste die de verkoop van The Hopper probeerde tegen te gaan. Volgens FOX creëert Dish een advertentievrije kopie van de content van FOX. Dish beroept zich op het feit dat het opnemen van tv-programma's gewoon mag en dat bedrijven die de opname-apparaten maken niet aansprakelijk zijn voor schending van het auteursrecht.

CBS, NBC en ABC hebben Dish ook aangeklaagd. Eerder meldde NBC in een statement: 'Dish heeft niet het recht om te knoeien met onze reclame voor hun eigen gewin.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie